JÁTÉKRA FEL!

Bokor Gyöngyi Andrea: Killer Game

  1. A játék neve, címe: Killer Game
  2. A játék pedagógiai célja: Szókincs ismétlése az angol órán
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincsenek
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: ismétlendő szókincset meghatározni, termet átrendezni, ha szükséges
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a terem berendezésében segíthetnek, ha szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Don Lingo, a maffiavezér civilben angol tanár, de ezen túl is nagy rajongója az angol nyelvnek, ezért áldozatait egy olyan épületben őrizteti, ahol az ajtók akkor nyílnak, mikor a felhangzó magyar szavakat helyesen angolra fordítják. Egy áldozatot két embere őriz, akiket személyesen vezetett be az angol nyelv rejtelmeibe. Nagyon büszke a tudásukra, és időnként, mikor jókedvében van, a maffiavezér menekülési lehetőséget ajánl az áldozatoknak. Ha sikerül embereinél gyorsabban kimondaniuk három szót angolul, szabadon elmehetnek. Ám ez nem is olyan könnyű feladat.
  17. A játék menete, játékszabályok: 3 gyerek egymás mellé áll egy sorba. A középső az „áldozat”, a két szélső a „gyilkos”. Az áldozat megpróbál elmenekülni a gyilkosai elől, azáltal, hogy náluk gyorsabban kimondja a kért szót. Ha sikerül neki, egy lépést tehet előre. Ha három lépést megtesz sikerül teljesen elmenekülnie, megnyeri a játékot. A gyilkosok célja, hogy megakadályozzák az áldozat szökését. Ezt úgy tehetik meg, hogy előbb mondják a kért szót az áldozatnál, és ezzel „megölik” (kiejtik a játékból). Ilyenkor az a gyilkos áll középre, akinek sikerült az előző játékost kiejteni, ő lesz a következő áldozat, a csoportból pedig beáll helyette gyilkosnak egy másik gyerek.
  18. A játék lezárása: Ha már végére értünk a gyakorlandó szavaknak, vagy elfogy a feladatra szánt idő, vagy a játékosok lelkesedése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azok az áldozatok, akiknek sikerült elmenekülniük pluszt vagy kisötöst kapnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kevésbé mozgalmas változat, mivel lassabban cserélődnek a játékosok, viszont nagyobb eséllyel sikerül teljesíteni a feladatot, ha nem ejtik ki egymást a játékosok, hanem mindig az léphet egyet előre, aki először mondja a szót. Az nyer, aki először megteszi a három lépést. Ezután a teljes csapat cserélődik, másik három tanulóval folytatódik a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: szavakat sorolni, figyelni, hogy ki mondja gyorsabban a megoldást
  22. Egyéb/megjegyzés: A halkabb gyerekekre figyelni kell, nem mindig a hangosabb válasz az első.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bokor Gyöngyi Andrea