JÁTÉKRA FEL!

Fazekasné Bodor Katalin: Fekete-fehér

  • A játék neve, címe: Fekete-fehér
  • A játék pedagógiai célja: Játékos képességfejlesztés testnevelés órán. Reakciógyorsaság fejlesztése, rajtgyakorlatok előkészítése.
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás az esetleges ütközések elkerülése miatt.
  • Résztvevők száma: 30+
  • Résztvevők életkora: 14+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: A játékhoz nem szükséges kellék.
  • Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai eszközre.
  • Az előkészítés feladatai: A csoportot körülbelül azonos testi képességekkel rendelkező, lehetőleg azonos nemű párokra osztom. A párok egyik tagjai alkotják a fehér, a másik a fekete csapatot.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség a játékosok bevonására.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt ismertetem a játékteret és a játék szabályait. A játéktér közepétől mindkét irányban egyenlő távolságra, kb. 1m-re kijelöljük az induló vonalakat és kb. 10 m-re a házat jelölő határvonalakat.
  • A játék menete, játékszabályok: A csapatokat egymással szemben az induló vonalak mögött állítjuk fel. A játékvezető a két sor között, a játéktéren kívül bemondja az egyik csoport nevét: „Fekete"- ők lesznek az üldözőcsoport. A fehérek menekülnek a mögöttük lévő házat jelző vonal mögötti területre. Eközben az üldözők arra törekednek, hogy a határvonal előtt a menekülő párjukat megérintsék. Ha sikeres a fogás, az üldöző 1 pontot szerzett. A párok tagjai egymás ellen versenyeznek.
  • A játék lezárása: A pár tagjai közül az győz, aki több pontot gyűjt.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén értékelem a játékot, és megismételjük, hogy mi volt a játék célja. Megköszönöm a részvételt.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot különböző kiindulóhelyzetekből történő indulással lehet színesíteni, nehezíteni. (pl: hanyattfekvés, tarkóratartás)
  • A játékvezető speciális feladatai: A játékot megfelelő bemelegítés után ajánlott játszani. A kiindulóhelyzetek megválasztásával való nehezítésnél törekedni kell a fokozatosság elvének betartására.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Fazekasné Bodor Katalin