JÁTÉKRA FEL!

Hunyadi Sarolta: 21

  • A játék neve, címe: 21
  • A játék pedagógiai célja: A nonverbális kommunikáció és a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Pszichikai ( kudarc feldolgozása, van akinek gondot okozhat a csoportban )
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Nincs
  • Technikai igény: Nincs
  • Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya:
  • A játék menete, játékszabályok: 3-9 fős csapatokat alakítunk, kijelölünk minden csapatban 1 számolót, akinek a számolás is feladata lesz. A játék során a csapattagok nem beszélgethetnek. Minden csoport körben áll, arccal egymás felé fordulva, kezük a hátuk mögött. A játékvezető 3-ig számol, majd 3-ra mindenki mutat egy számot az ujjain 1-10 között. A számoló összeadja a mutatott értékeket. Ha a csapat tagjai 21-et mutatnak, akkor az a csapat nyert 1 pontot.
  • A játék lezárása: A letelt játék idő végén eredményhirdetés.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszélgetéssel. – Nehéz volt-e beszéd nélkül kibírni ezt a néhány percet? – Hogyan kommunikáltatok beszéd nélkül? – Milyen érzésetek volt, hogy nem beszélhettetek?
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Más számok megadásával. – Más művelet alkalmazása.
  • A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok lelki biztonságára !
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B-FkPb2mohkneEhlUnB4YVM1SU0
  • A Játékot lejegyezte: Hunyadi Sarolta