JÁTÉKRA FEL!

Kálmánfi Mónika: Kalandozás Tündérországban

  1. A játék neve, címe: Kalandozás Tündérországban
  2. A játék pedagógiai célja: -Örömszerzés -Emlékezet, és figyelem-koncentrációs készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét felhívom az összeütközés, és a szék felborulásának eshetőségére. A szabadban nagyobb kövek, fűcsomók eltávolítása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: -A résztvevők számánál eggyel kevesebb szék. -A résztvevők számával megegyező kártyák (pl: 7db kék ovális forma, 7 db zöld kör, 7 db ezüst színű háromszög)
  12. Technikai igény: Akkora terület, ahol a székeket körbe el tudjuk helyezni. A szabadban árnyékos terület.
  13. Az előkészítés feladatai: A különböző formák (kör, háromszög, ovális forma) kivágása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek elhelyezése a körben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket elvarázsolom Tündérországba, az abraka-dabra című dallal. Irányított beszélgetéssel megnevezzük a gyerekekkel a mesékből ismert helyszíneket. Kék ovális forma: Óperenciás tenger, a zöld kör a : Varázserdő / én Kerek erdőre gondoltam :)/, az ezüst színű háromszög: az Üveghegyet jelképezi.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden gyermek leül a körben 1-1 székre. A játékvezető (jelen esetben én) a gyerekeknek kiosztja a különböző formákat, a következő sorrendben: Óperenciás tenger, Üveghegy, Varázserdő, Óperenciás tenger..... A kör közepén álló játékvezető is kap egy formát. Amikor pl. azt a szót mondja a kör közepén álló, hogy -Óperenciás tenger, azok a gyerekek cserélnek helyet, akik azt a nevet kapták, ha a -Varázserdő hangzik el, azok a gyerekek cserélnek helyet, akiknél a zöld kör van, stb. A játékvezető is igyekszik helyet találni magának-ő minden esetben helyet kereshet magának. A -Tündérország felszólításra minden résztvevő helyet cserél. A kör közepén álló a boszorkány, aki igyekszik összekeverni a Tündérország életét.
  18. A játék lezárása: Visszavarázsolom a gyerekeket az óvodába, a kezdésnél használt varázsigével.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek beszélgetés keretében elmondhatják, hogyan érezték magukat a játékban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A következő alkalommal a gyerekek hátára ragasztom a formákat (celluxal,vagy gyurmaragasztóval), így már emlékezetükre kell hagyatkozniuk, és én is tudom ellenőrizni a helyes végrehajtást.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék hevében borult fel szék, ezért a következő alkalommal erre kiemelten fel kell hívnom a gyerekek figyelmét.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek jól érezték magukat, biztosan fogjuk ismét játszani a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kálmánfi Mónika