JÁTÉKRA FEL!

Kerekiné Kovács Klára: Emlős, madár, hal

  1. A játék neve, címe: Emlős, madár, hal
  2. A játék pedagógiai célja: Az állatok ismeretének, figyelmük összpontosításának fejlesztése. A labda elkapásával ügyességük, dobó-kapó képességük fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne álljanak nagyon szorosan. A labda dobásánál ügyeljenek arra, hogy ne fejre dobjanak.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db gumilabda
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: A résztvevők (első osztályos gyerekek) meghívása a játékra. A tanteremben a padok elhúzása, terem rendezése. A kellék (gumilada) előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Terem átrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy új játékkal ismerkedtek meg, a neve: Emlős, madár, hal. A játékhoz körbe kell állnunk és szükség van hozzá egy gumilabdára. Környezetismeret órán már sokat beszélgettünk az állatokról. Ehhez a játékhoz ismételjük át, hogy milyen emlős, madár, hal fajtákat ismertek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető gumilabdával a kör közepére áll, hangosan mondja Emlős, madár, hal. Madár!" valakinek dobja a labdát, ugyanakkor hangosan számolni kezd 1,2,3...10-ig. Ezalatt a játékos, aki kapta a labdát, azt feleli: galamb vagy gólya, stb. Tehát egy madarat nevez meg, és a labdát visszadobja. Ami az utolsó szó, azt az állatot kell megnevezni. Ha azt mondja a játékvezető, hogy "Emlős, madár, hal. Hal!" akkor egy halfajtát kell megnevezni. Így folyik tovább a játék. Aki rossz választ ad, leguggol. A guggolás kiváltható egy jó válasszal.
  18. A játék lezárása: Értékelés
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret. A jutalom, hogy máskor is játsszunk ilyet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki nem tud a 10-ig tartó számolás alatt választ adni, középre megy és ő lesz a kérdező.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kerekiné Kovács Klára