JÁTÉKRA FEL!

Horváth-Mucsi Tímea: Hang keresés

  • A játék neve, címe: Hang keresés
  • A játék pedagógiai célja: j- ly- s szavak gyakorlása játékosan.
  • A játék jellege: Csoport vagy párképző
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: Papír lapok, amin a szavak szerepelnek. 1 asztal
  • Technikai igény: Előre elkészített A/4-es lapok,amin j- ly-s szavak szerepelnek egyesével, ahol a j hang helye ki van hagyva.
  • Az előkészítés feladatai: 1 asztalt középre helyezni, majd 2 sort alakítani.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az asztal középre helyezése..
  • A játék megnyitása, nyitánya: Játékországban a j hangok elvesztek-elkeveredtek, nekünk kell megtalálni a helyüket. Az előző órákon begyakorolt szavak játékos ismétlése az óra elején./Vagy/ Új szavak tanulása után az óra végi játékos ismétlés. Érdemes tisztázni, hogy melyik a jobb kéz és melyik a bal kéz.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékvezető sorba rendezi a gyerekeket. Minden második előre lép. Így 2 oszlop alakul. Egymással háttal vannak a csoportok. Az utolsó játékosok megfordulnak, egymásra néznek,(ebben a fordulóban ők lesznek a csapatkapitányok) illetve az asztalon lévő papírra, amit a játékvezető mutat. A játékvezető mutat egy szót, amibe j hang van, de csak a helyét látják, el kell dönteni, hogy j/ly. Majd miután megnézte a szót és eldöntötte, hogy milyen j hang, (megfordul) és indíthatja a jelzést. Jobb kézzel indított jelzés a j,-s szó lesz, a bal kézzel indított jelzés ly-s szó lesz. A jelzés: a kezével megérinti az előtte állót. Ha a sor végére ért a jelzés, a játékos felteszi magasra azt a kezét, amerről a jelzés érkezett, és kiáltja”j/,ly”. Amelyik csoport jól döntött az már nyer. (mindkét csapat nyerhet fordulót)A játékvezető ellenőrzi, hogy a csapatok jól döntöttek -e.A nyerő csapat első játékosa előre jön, és ő lesz a csapatkapitány. Ő kezdi a következő játékot. Ha senki nem találta el, minden marad úgy, és már indul is a következő forduló. Az a csapat lesz a győztes, aki hamarabb a kezdő játékoshoz eljut.
  • A játék lezárása: Megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy tetszett a játék,hogyan érezték magukat.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a lelkesedésüket.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csapatkapitány nem fordul meg, és így adja le a jelzést.Ellenkezően kell gondolkodni!
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Horváth-Mucsi Tímea