JÁTÉKRA FEL!

Hamarné Kismartoni Adrienne: Ki vagyok én?

  • A játék neve, címe: Ki vagyok én?
  • A játék pedagógiai célja: bemutatkozás, ismerkedés – én tudat megerősítése
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A játék bevezetéseként névismertető játékot játszunk, ebbe mindenkit szeretnék bevonni. A mostani játékra már önkéntes lesz a jelentkezés. Aki nem elég ügyes, a nézők segíthetnek – hogy ne legyen lelki sérülés. Amennyiben menet közben kiderül. hogy az 1 perc kevés, akkor ezt az időkeretet megemelem.
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 15+
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Székek, egy rongylabda, előre elkészített fejpántok
  • Technikai igény: megfelelő fényerő – világítás
  • Az előkészítés feladatai: Előzetesen: rongylabda, fejpántok készítése – játékvezető Helyszínen székek körberakása – gyerekek bevonásával
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Most nem lesz elég időm a dolgozat leadási határideje miatt, de ha lenne, akkor a fejpántokat és a rongylabdát is a gyerekekkel készítettük volna el.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A névjátékkal már ráhangolom őket az új játékra, majd ismertetem az új feladatot, melyben azt kérem, hogy én, mint földönkívüli, szeretném jobban megismerni őket azáltal, hogy elmutogatják a kedvenc időtöltésüket. Ha egy perc alatt én nem találom ki, akkor kérem a nézők segítségét is.
  • A játék menete, játékszabályok: A névjátékot követően ismertetem a jelenlegi játékot. Én, mint az iskolába érkező földönkívüli, már a nevüket megismertem és most kíváncsi vagyok, hogy a földi gyerekek a tanuláson kívül mivel szeretnek a legjobban foglalkozni. Ezt pantomim-szerűen kell eljátszani – beszélni közben nem lehet, de beszéden kívül egyéb hangutánzókat lehet alkalmazni – (berregés, puffanás, stb.) Önkéntes alapon várom a jelentkezőket – ha 15 főnél több jelentkező van, akkor kettébontom a csapatot. A játékban részt nem vevő gyerekek nézőként vannak jelen a körön kívül – 1 perc után ők segíthetnek kitalálni, mi is a játékos kedvenc elfoglaltsága. Játékvezetőként a gyerekek kiválasztását követően a segítségükkel kialakítjuk a székekből a kört. Elmondom, hogy én, mint a földönkívüli rongylabda odadobásával választom ki a soron következő játékost. Aki sikeresen elmutogatja és kitalálják a kedvenc elfoglaltságát, az fejpántot kap, így tagja lesz az E.T. klubnak.
  • A játék lezárása: Ha mindenki sorra került, a játékvezető maga is elmutogatja, hogy Ő mivel szeret szabadidejében foglalkozni – a klubtagok pedig megpróbálják kitalálni. Ha egy percen belül nem tudják, akkor ők is igénybe vehetik a nézők segítségét. Megköszöni a részvételt és visszarendezik a termet.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amennyiben a gyerekek jól érezték magukat és szívesen játszottak, akkor a kerettörténetet érdemes lesz az év folyamán később is felhasználni.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot lehet továbbgondolni – kedvenc tantárgy, háziállat, mese stb. variációra.
  • A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy az esetlegesen ügyetlenebb gyerekeket ne gúnyolják ki a többiek, ebben az esetben közbe kell lépni – segítve a játékost a feladat végrehajtásában.
  • Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot az év elején – szeptember elsején szeretném lejátszani a gyerekekkel. A csoportba az új ötödikes tanulószobások és a korábbi 6-7-8 osztályos tanulószobások járnak. Én ebben a játékban az új ötödikes diákokat szeretném megismerni, nem csak a nevüket, ezért találtam ki ezt a játékot.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Hamarné Kismartoni Adrienne