JÁTÉKRA FEL!

Lázár Yvette: Némák vacsorája

  1. A játék neve, címe: Némák vacsorája
  2. A játék pedagógiai célja: A nem verbális kommunikáció használatának felismerése, fejlesztése csoportkohézió erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: asztal, székek,s aját készítésű étlap, ceruza ill. toll
  12. Technikai igény: megfelelő számú szék, asztal
  13. Az előkészítés feladatai: terem (tér) berendezése, családok kialakítása, pincérek kiválasztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt legalább 30 percet szántunk az előkészületekre. Mivel 11éves gyerekek a résztvevők, sokáig tartott a négy fős család létrehozása. Kialakítottuk a családokat (Anya, Apa, gyerekek). Kiválasztottuk a 3 pincért. Mindezt felírtuk a táblára, hogy mindenkinek érthető legyen, tudja melyik családhoz tartozik, mi lesz a szerepe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai osztályfőnöki órán étterembe megyünk. Minden asztalnál egy négy fős család ül: Apa, Anya, két gyerek. A család tagjai némák, nem tudnak beszélni, mégis szeretnének vacsorázni. A felkészülési idő alatt a család tagjai megbeszélik az általuk választott menüt, amit leadnak a játékvezetőnek. Ketten mutogathatnak, ketten rajzolhatnak (tetszőleges). Mikor a pincér megérkezik, már mindenki tudja mit fog rendelni. Mutogatni, rajzolni lehet csak. A pincér szorgalmasan jegyzetel.
  17. A játék menete, játékszabályok: Sajnos nem tudunk beszélni némák vagyunk. A pincérnek aki beszél, úgy kell leadnunk az étet-ital rendelést, hogy mutogatunk, rajzolunk. A család minden tagjának saját magának kell egy italt, főételt és egy desszertet rendelni. A családból tetszőlegesen két fő mutogat, két fő rajzol. A rendelt ételek, italok legyenek megfelelőek az életkornak és nemnek. A pincér folyamatosan kérdez és írja a megrendelt ételeket, italokat. A játék időre megy. Amikor a pincér felírta a család mind a négy tagjának a rendelését, akkor állítjuk meg az órát. (Ezt a pincér jelzi.) Az az asztal nyer, aki a leghamarabb leadja a rendelést. A játékosok előre leírt rendelésének egyeznie kell a pincér által felírtakkal.
  18. A játék lezárása: Miután minden család befejezte a rendelést, kihirdetjük az eredményt. Megnézzük kinek sikerült leggyorsabban, leadni a rendelést, úgy hogy megegyezzen a már előre leadottal. Természetesen minden család dicséretben részesül, kiemeljük a pozitívumokat, megbeszéljük a negatívumokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közösen megbeszéljük, értékeljük a feladat megoldását. Miért pont az adott csapat nyerte meg a versenyt? Mit tanultunk tőlük. Mit csinálnánk másképp. Jutalmazásként a nyertes család tagjai választhatnak új családot a következő játékhoz.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A családtagok számának, illetve a választott menüsor növelése. Időkorlát meghatározása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos irányítás, felügyelet, fegyelemtartás, szabályok betartása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lázár Yvette