JÁTÉKRA FEL!

Perlikné Dallos Gabriella: Piros – kék

  1. A játék neve, címe: Piros - kék
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködési képesség fejlesztése, versenyhelyzet teremtése, játékélmény biztosítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy figyeljenek egymásra, ne ütközzenek össze, ne lökjék fel egymást, miközben szaladgálnak.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 100-120 db kb. 10 cm átmérőjű korong, melynek egyik oldala piros, másik kék. Stopperóra.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A korongokat szét kell szórni a játékterületen úgy, hogy vagy a piros, vagy a kék oldaluk nézzen felefelé.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek a korongok szétterítésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok egy sorban, vagy körben állnak, miközben beosztom őket a két (piros és kék) csapatba: egyesével megérintem a vállukat, és felváltva mondom, hogy piros, kék, piros, kék stb. Lehet előtte csapatalakító játékot is játszani. Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapat versenyzik egymással: a piros és a kék csapat. Ha a korongokat a piros felükkel felfelé fordítva helyeztük el a játék kezdetén, akkor a kék csapat kezdi a játékot. Rajtra indulhatnak a kék csapat tagjai, és mérem, hogy mennyi idő alatt tudják az összes korongot átfordítani úgy, hogy mindegyik a kék felével nézzen felfelé. Akkor állítom le az idő mérését, amikor minden játékos törökülésben ül a földön. Ezután indul a piros csapat, ugyanúgy rajtra indítom az idő mérését, és akkor állítom le, ha minden csapattag törökülésben ül a földön. Értelemszerűen a piros csapatnak a piros felére kell átfordítania a korongokat. Amikor mindkét csapat játszott, megmondom az eredményeket. Lehet játszani még egy kört. Ezután a korongok felét (szétszórtan) átfordítom a másik oldalukra, így 60 korong kék, 60 korong piros felével néz felfelé. A játékot ismét rajtra indítom, de most mindkét csapat játszik. 1 percig mérem az időt, közben mindkét csapatnak az a feladata, hogy minél több korongot fordítsanak a saját színükkel felfelé. Az utolsó 10 mp-et hangosan számlálom, a végén mindenkinek le kell ülnie törökülésbe. Megszámláljuk a korongokat, az a csapat nyer, amelyiknek több korongja néz felfelé.
  18. A játék lezárása: Megszámláljuk a korongokat, és kihirdetjük a győztes csapat nevét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem mindkét csapatot az aktív részvételért. Elmondom, hogy nem az a fontos, hogy melyik csapat nyert, hanem az, hogy a cél érdekében milyen jól együtt tudtak működni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet az időtartamot csökkenteni, vagy növelni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok mozgását, miközben mérni kell az időt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Perlikné Dallos Gabriella