JÁTÉKRA FEL!

Hertelendyné Balogh Szilvia: A nyíl üzenete

  • A játék neve, címe: A nyíl üzenete
  • A játék pedagógiai célja: – társas kapcsolatok fejlődése, alkalmazkodóképesség – szabályok tudatosítása – belső feszültség csökkentése – egészséges versengés kialakítása – örömszerzés – utánzás: kisebb "ellesi" a nagyobbtól a technikát és alkalmazza – kézügyesség fejlesztése – testkontroll, önfegyelem – kitartás fejlesztése – szándékos figyelem fejlesztése – mozgáskoordináció, finommotorika – nemi gátak feloldása
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Óvatosan szorítsák egymás kezét. A szöggel csak a lufit szúrják, ne egymást.
  • Résztvevők száma: -8,8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: 2 db 500 ml-es szörpös üveg 4 db 100-as szög madzag 30 db lufi 10 db rajzszög
  • Technikai igény: 2 db háttámlás szék
  • Az előkészítés feladatai: A szögekre a madzag felkötése. Elrendezni a helyszínen a 2 széket és az üvegeket. Lufikat felszúrni a székek háttámlájára.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A lufik felfújásában segítenek, ami egyben az első versenyfeladat is. A lufikat is a játékosok helyezik el a székeken. A szögekre a madzag felkötésében is segíthetnek.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Mindenek előtt egy csoportalakító játékkal (pl. van zöld szín a ruhájukon, vagy ugyanabban az évszakban születtek) 2 csapatot hozunk létre. Kedves Gyerekek! Egy lufifújó versenyre hívlak benneteket! A verseny trükkje az lesz, hogy a lufiknak nem szabad eldurranniuk. Miután felfújtátok, saját anyagával a száját kössétek be. Ezzel ér véget a verseny. Rajtra kezdünk. Rajt! A győztes csapatot tapsoljuk meg, a vesztes pedig kap egy feladatot. Két szék hátára 5-5 db felfújt lufit rögzítsetek fel rajzszöggel. Most pedig hallgassatok meg egy történetet! Egyszer volt, hol nem volt, élt a Vörös-tengeren 2 hajó, a Krajcár és a Nátrium legénységével. Mindig azon versenyeztek, melyik csapat foglalja el magának a tengert. Éltek egymás mellett, tették a mindennapi dolgaikat és gondolkodtak. Egy nap jelet kaptak a szárazföldről, hogy kalózhajó közeledik a tenger felé. Felállították a hajóskapitányok a megfigyelőcsapataikat. Éberségük és gyorsaságuk fogja eldönteni sorsukat. Krajcár és Nátrium megegyeztek abban, hogy amelyik végez a kalózokkal, azé lesz az uralom a tengeren, a másik pedig továbbevez más vizekre. Amelyik csapat ágyúja megsemmisíti a kalózhajót, az a csapat uralhatja egyedül tovább a tengert. De ahhoz, hogy a végső "durr" elhangozzon, a csapattagoknak egy titkos üzenetet el kell juttatniuk az ágyú kezelőjéhez. Ha a tüzér az üzenetet megkapta, az ágyúgolyót kilövi a veszélyes kalózok hajójára.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékhoz a két csapat egymással szemben sorakozik fel 5-5 játékossal. Az első játékos derekára kötjük a madzagon lógó szöget. A földre a két lába közé állítjuk az üveget. Mellette állnak a többiek. Sorban megfogják egymás kezét. Az utolsó játékos kezében egy szög van. Az utolsó játékos után a sorban áll a szék, háttámláján az 5 db felfújt lufival. Rajtra indul a játék. Az első játékos derekának és térdeinek mozgatásával belecélozza az üvegbe a szöget. Mihelyt a szög az üveg száján betalált, megszorítja szomszédja kezét, majd az a következőét, és így tovább, amíg a sorban végig nem ér a szorítás (üzenet). Amint az utolsó játékos megérzi a kézszorítást, a szöggel kiböki az egyik lufit. Ezzel ér véget a játék első sorozata. Annak a csapatnak a játékosa nyer, akinek a lufija előbb eldurran. Ezt a játékot minden játékossal lejátszatjuk, így dől el a végső győzelem. Amelyik csapatban több játékos nyer, az a csapat lesz a nyertes.
  • A játék lezárása: A nyertes csapat felhúzza a képzeletbeli győzelmi zászlót, a vesztes csapat pedig evező mozdulatokkal más tengerekre hajóz.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki dicséretet kap a lelkes játékért. A játék örömét őrizzük meg egész életünkben. Köszönöm az élményt. Ha tetszett a játék, remélem, hogy továbbadjátok barátoknak, osztálytársaknak, tábori foglalkozásokon.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb gyerekeknél játszhatjuk úgy, hogy előttük a földön kosár van, abban labda. A gyerekek a labdát adják tovább üzenetként, a sor végén pedig egy másik kosárba helyezik.
  • A játékvezető speciális feladatai: Biztatás a kézfogásra ( nem ciki). A csípő- és térdmozgás hatékonyságának segítése tanáccsal. Lufidurrantáskor a megijedés leküzdésének segítése. Biztatás lufifújáskor a gyorsaságra.
  • Egyéb/megjegyzés: Megbeszéljük: Megszerették-e a játékot? Nehéz volt-e? Izgalmas vagy unalmas volt-e? Ha tetszett, fogják-e még játszani?
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://goo.gl/QxXtua
  • A Játékot lejegyezte: Hertelendyné Balogh Szilvia