JÁTÉKRA FEL!

Wodzinsky Gabriella: Kővárépítő

  • A játék neve, címe: Kővárépítő
  • A játék pedagógiai célja: Komplex képességfejlesztés: A. Szociális képességek, mint társas kapcsolatok, társas magatartás, udvariasság, alkalmazkodás, érzelmek, akarati tényezők fejlesztése. B. Értelmi képességek, mint fogalomismeret, tájékozottság, összehasonlítás, megkülönböztetés, számfogalom, figyelem, feladattartás, problémamegoldás, érzékszervi működés, irányok fejlesztése. C. Verbális képességek, mint beszédértés, szókincsbővítés. D. Testi képességek, mint nagy-és finommozgás fejlesztése.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Előzetes beszélgetés arról, hogy mit lehet, és mit nem lehet a kővel csinálni. Hogyan kell fogni, lerakni.
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Különböző nagyságú kövek.
  • Technikai igény: Megfelelő hely a szükséges eszközökhöz és a játékhoz.
  • Az előkészítés feladatai: A gyerekek összehívása, a játék ismertetése, a kövek keresgéléséhez szükséges idő biztosítása.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Rövid játékismertető után több idő biztosítása a keresgélésre, hisz ez is egy játék.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Amikor mindenki megtalálta a megfelelő követ, körbe állás.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékszabály ismertetése: Eljöttünk kirándulni, sok érdekes dolgot láttunk. Útközben sokan megnéztetek és többen fel is vettetek néhány követ, amivel most közösen fogunk játszani. Egy saját várat fogunk építeni. Mindenki kezében van egy kő. A követ csak úgy lehet letenni, hogy egy másikhoz hozzáérjen. Én kezdem a lerakást középre, és odamegyek egy gyerekhez, akit megérintek. Ekkor ő odamegy az én kövemhez, és leteszi az övét úgy, hogy hozzáérjen az enyémhez. Én az ő helyére állok. Addig folytatjuk, míg el nem fogy a kő, vagyis minden gyerek oda nem teszi egyenként a saját kövét a várhoz. Közben folyamatosan segítem a játék gördülékeny menetét, megvalósítását; figyelem a szabályok betartását.
  • A játék lezárása: Amikor elkészült a vár, lefényképezzük majd a kirándulásból visszafelé jövet megnézzük, hogy milyen erős várat építettünk.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A közös vár és a közös munka szóbeli dicsérete. Egyéni vélemények meghallgatása.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kirándulás közben, ha talál valaki egy neki tetsző követ, azt visszafelé ismét odateheti a várhoz az előzőleg megbeszélt szabályok szerint.
  • A játékvezető speciális feladatai: Megfelelő, biztonságos helyszín megválasztása, ahol könnyen talál mindenki követ, és ahol elfér az adott számú játékos. Egyenletes talaj. Olyan időpont és alkalom megválasztása, amikor könnyen ráhangolhatók erre a közös játékra.
  • Egyéb/megjegyzés: Mivel a kirándulás a szülőkkel közösen történt, be lehet vonni az érdeklődő szülőket is.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Wodzinsky Gabriella