JÁTÉKRA FEL!

Abledáné Thurzó Éva: Szorzós-evolúciós

  1. A játék neve, címe: Szorzós-evolúciós
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül gyakorolják az 5-ös szorzótáblát. Cél az egymásra figyelés, szabálykövetés fontossága.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér közepén nagy méretű üres terület legyen, ahol van hely a helyváltoztatásra, szaladgálásra.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma az 5-ös szorzótáblát fogjuk gyakorolni egy izgalmas evolúciós játékkal, és a játék végére szuperman-né fogtok változni.
  17. A játék menete, játékszabályok: - A tanulók a teremben szétszórtan helyezkednek el tojásokként, guggolva, majd adott jelre guggolva, fejüket ütögetve, s a tojás szót mondogatva párt keresnek maguknak. Ha találtak párt, akkor egymástól az 5-ös szorzótáblából kérdeznek egy-egy feladatot. Ha az eredmény helyes, akkor azt az „elfogadom” szóval jelzik. - Ha mindketten elfogadták az eredményt, akkor a Kő-papír-olló játékkal eldöntik, hogy melyikük lép eggyel feljebb az evolúciós lépcsőn, s válik csibévé. - Az evolúciós lépcsők: tojás – csibe (guggolva halad, verdes a szárnyával) – tyúk (állva halad, verdes a szárnyával) – sas (állva halad, kinyújtott karokkal repül) – szuperman ( jobb karját nyújtva mutatja a szuperman-es mozdulatot) - Csak az azonos szinten álló gyerekek állhatnak párba, s mindig csak akkor mérkőzhetnek meg a kő-papír-olló játékkal, ha kérdeztek egymástól a szorzótáblából, s elfogadták a választ.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha minden gyerek eléri a szuperman szintet, s a játék végén csak egy-egy tojás, csibe, tyúk, sas marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret az eredményes játékért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármelyik szorzótábla gyakorlására használható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szerették, a játékot többször meg kellett ismételni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Abledáné Thurzó Éva