"Petőfi Sándor: János vitéz A XXI. fejezet elolvasása előtt hangolódjunk rá a történetre. János vitéz legyőzte az óriáskirályt, akinek a népe vezető nélkül maradt. Mivel főhősünk nem akar az óriások birodalmában maradni, ezért vezetőt/vezetőket kell maga helyett választani. Hogyan is történik mindez? Mi az, ami János vitézt segíti ebben? A koncentráció, a figyelem. Egy birodalom vezetése felelősségteljes feladat, ezért nem mindegy, hogy kinek a kezébe kerül. Segítsetek János vitéznek a döntésben! A feladat az lesz, hogy mindenki húz egy kártyát a kezemből. Az egyikre főhősünk neve, azaz János vitéz van írva, a többi kártyán az óriás szó szerepel. Ezek után leülünk egy kört alkotva. Folyamatosan keressétek egymás tekintetét. Felváltva nézzétek a játékostársaitok szemeit. Az nem baj, ha a játékostársatok éppen akkor nem a te szemedbe néz. János vitéz feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre, vagyis az óriásokra úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire János vitéz rákacsintott, az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már hárman sejtitek, hogy ki a kacsintó, akkor egyszerre kell rámutatnotok arra a játékosra, akire gyanakodtok. Ha nem ugyanarra mutattok, akkor mindhárman kiestek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutattok, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman vagytok a játékban, akkor a kacsintó nyert és az a 2 személy lesz az uralkodó, aki nem esett ki. A többi kieső pedig a kacsintó, vagyis János vitéz alattvalója lesz, aki bármikor, bármiben kérheti a segítségüket, akiknek feltétel nélkül teljesíteniük kell. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek és János vitéz segítők nélkül folytatja útját."
Mészáros Diána
Célcsoport: 5-9 év