JÁTÉKRA FEL!

Kispéter Olga: Barátságháló

  1. A játék neve, címe: BARÁTSÁGHÁLÓ
  2. A játék pedagógiai célja: Önismeret, társismeret, csoportkohézió fejlesztése, pozitív énkép kialakítása
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő szabad terület biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Gombolyag zsinór vagy fonal.
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Gombolyag beszerzése, tanteremben padok, székek falhoz pakolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gombolyag beszerzése, pakolás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetni kell a játék célját, menetét, szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők körben állnak, egyikük a csuklójára hurkolja a gombolyag végét. A gombolyagot átdobja egyik társának, és indoklásul az illető valamilyen pozitív tulajdonságát említi. Ő szintén áthurkolja a csuklóján a zsinórt, és egy másik társának dobja, akinek egy jó tulajdonságát említi meg indokként. Így tovább, egy személynek többször is lehet dobni a gombolyagot.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg a zsineg elfogy, vagy előzetes megállapodás szerint lehet 2, 3 vagy több kört is lejátszani. A létrejött háló a csoport összetartozását jelképezi. Erről a csoport tagjai kifejthetik saját véleményüket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztvevők felidézik, milyen jó tulajdonságaikat említették a többiek, egyetértenek-e vagy sem, meglepődtek-e egyik-másik tulajdonságon.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tulajdonságokat lehet szűkíteni külső, belső tulajdonságok vagy különleges képességek körére.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Pozitív gondolkodásra buzdítás, felhívni a figyelmet, hogy ne legyenek mellőzött csoporttagok, mindenkiben lehet és kell találni jót.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kispéter Olga Aliz