JÁTÉKRA FEL!

Németh-Matyó Gabriella: Iránytű

  1. A játék neve, címe: Iránytű
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos ismeretbővítés, jobb-bal oldaliság erősítése, reagálóképesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csoportszobai eszközök rendezése
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Hátizsák, térkép, látcső, iránytű
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök összekészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eszközökkel motiválás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kirándulni megyünk, mindenki képzeletben összekészíti a saját kis táskájába, hogy mit hoz magával. Köralakítás. Előttem van észak, Hátam mögött dél, balra a Nap nyugszik, jobbra pedig kél. Jobb kézfejre nyíl rajzolása, majd a versnek megfelelően mutatása. Indul a csapat a kirándulásra, a messzi erdőbe. Indulj.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egymás után sétálva megmásszuk a hegyet, lefutunk a völgybe, felmegyünk egy magaslesre majd átbújunk egy barlangon mire megérkezünk a rétre (a játék helyszínére). Égtáj vers közösen. Egy vonalban állva más-más mozdulat indítása, melyet a gyerekek lánc sorban utánoznak az IRÁNYTŰ szó indítására: -két kulcsolt kézzel felfelé mutatás; -szomszéd társának fejérintése; -bal karral társának megérintése; -forgás saját maga körül; -balra fordulás; -jobbra fordulás; -guggolás-felállás; -egymás kezének megfogása, soralakítás. Sétálva köralakítás, majd az égtájas vers mozgással kísérve. Két karral iránytű mutatásával egy gyermek kiválasztása, aki mutatja, hogy mindenkinek milyen mozgást kell leutánoznia. Majd ez a gyermek választja ki az iránytű karjelzésével a következő mozgást mutató társát. (Ismétlés 5-6×)
  18. A játék lezárása: Újra séta majd piknikezés a réten, ahol az iránytűt körbeüljük és a jobb kezünkkel megérintjük. Beszélgetés az égtájakról, a Föld mozgásáról,következményeiről. Képzeletbeli séta vissza az óvodába.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, átvezetés más tevékenységbe pl.:rajzolás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Állatmozgás utánzása. Hangutánzás pl.:állathang.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos motiváció és figyelem fenntartása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh-Matyó Gabriella