JÁTÉKRA FEL!

Majerné Molnár Sára: Fekete-­fehér

  • A játék neve, címe: Fekete-­fehér
  • A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, reakcióidő csökkentése
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetfédelmi felhívás
  • Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  • Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+,14+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Esetleg kréta
  • Technikai igény: Nincs
  • Az előkészítés feladatai: Pályakijelölés Csapatok alkotása
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs
  • A játék megnyitása, nyitánya: Mátyás király elment az országában körülnézni. Mi is történhet a csodálatos Mo.­n miközben ő uralkodik népén? Egyszer összetalálkozott két nemes seregével. S míg azok majdnem ölre mentek, Mátyás király fejében megfogant az a gondolat, miszerint barátságos futóversennyel is rendezhetnék eme komoly összetűzésüket. Javasolta ezt a seregeknek, és azok tisztelettel fogadták a tanácsát. A király vállalta a feladatot, hogy vezesse a futóversenyt. Ilyen szabályokat alkotott: kiadta az utasítást, hogy a csapatok adjanak nevet egymásnak. Ezután húzott egy vonalat a két csapat közé és egymással szemben állított őket. Mikor elkiáltja magát az egyik csapat nevével, az a csapat elkezdi kergetni az ellenséges csapatot. Azok hátrafelé menekülnek. Akit a meghúzott vonal előtt elkapnak, kiesik a játékból. Az a sereg győz, akinek több embere marad.
  • A játék menete, játékszabályok: Két csapat van, ­ a feketék és a fehérek ­ akik a középső vonalnál egymással szemben helyezkednek el. A tanár hangosan bemondja az egyik csapat nevét: „Fekete!” – ők lesznek az üldöző csapat. A fehérek hátrafelé menekülnek, a feketék pedig üldözik őket. A meghúzott határvonal előtt akit megérintenek, az kiesett. Az a csapat győz, akinek több embere marad. Szabály: – A tanár az üldöző csapatot szólítja. A tanár szabja meg a kiindulóhelyzetet
  • A játék lezárása: Az a sereg győz, akinek több embere marad.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Győztes csapat megjelölése
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: különböző kiindulóhelyzetekből indulás pálya rövidítése
  • A játékvezető speciális feladatai: Nincs
  • Egyéb/megjegyzés: Nincs
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Majerné Molnár Sára