JÁTÉKRA FEL!

Magyar Csilla Anita: Föld! Víz! Tűz! Levegő!

  1. A játék neve, címe: Föld! Víz! Tűz! Levegő!
  2. A játék pedagógiai célja: A koncentráció fejlesztése, szókincsfejlesztés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 db puha labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: két párhuzamos sorba rendezés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy nagy varázsló. Elhatározta, hogy a sivár birodalmát különböző állatokkal népesíti be, amelyek élhetnek a földön, a földben, a vízben vagy a levegőben. Ehhez kérte a gyerekek segítségét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek két egymással párhuzamos sorba állnak egymás mögött a varázslóval szemben. Ő dobja a labdát először a bal oldali sorban álló első gyereknek, majd a jobb oldalinak. Közben kiáltja a négy elem egyikét. Például: -Föld! - Víz! - Levegő! Aki a labdát kapja annak a hallott elemhez kapcsolódó állatnevet kell mondania. Például: -Hangya! - Delfin! - Sas! Kivéve a tűz elemnél, melyet hallva a labdát nem szabad elkapni, mert megéget. Minden állatnevet csak egyszer szabad mondani. Erre 3 másodperc áll rendelkezésre. Ha valaki ennyi idő alatt nem tud megfelelő állatnevet mondani vagy ismétel, az kiesik. Ő kiáll a sorból és már csak néző lehet. A jól válaszoló beáll a sor végére és újból játszhat. A játékot addig játsszuk, amíg 2 játékos marad.
  18. A játék lezárása: A játéknak vége!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük őket, ha ritka állatokat is mondanak. Megkérdezhetjük, hogy melyik állattal találkoznának szívesen közelebbről is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mindig csak 3 kieső van. A negyedik visszaállhat és játszhat.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Magyar Csilla Anita