JÁTÉKRA FEL!

Szamosfalvi Zsuzsanna: Pick the pin (Kapkodd a csipeszt)

  1. A játék neve, címe: Pick the pin (Kapkodd a csipeszt)
  2. A játék pedagógiai célja: angoltanárként gondolkodtam és ezt a játékot úgy alakítottam ki, hogy nyelvórán játszható legyen. Célja: tanult szókincs gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: székek rendesen körbe legyenek rendezve virág alakzatban, le lehessen elakadni bennük
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: csipeszek, székek, szókincs anyaga képeken
  12. Technikai igény: semmi különös technikai igénye nincs, kényelmesen el lehessen férni a teremben, udvaron
  13. Az előkészítés feladatai: tanterem átrendezése, asztalok eltolása, székek körbe rendezése, csipeszek kikészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a gyerekek készségesen segítettek a terem rendezésében
  16. A játék megnyitása, nyitánya: mielőtt nekikezdtünk a játék lebonyolításának, átnéztük a szükséges szókincset, gyakoroltunk
  17. A játék menete, játékszabályok: a gyerekek párba rendeződnek, minden pár egy székhez igazodik. Minden széken van 5 csipesz. A párok egyesével, az én irányításom alatt játszanak. Odamegyek egy párhoz és a nálam lévő képekből felcsapok a székre egyet. Aki előbb kimondja a szót, amiről képet lát, azé egy csipesz, amit rácsiptet a ruhájára. a vesztes halad tovább a következő párhoz. Így gyűjtik a csipeszeket. Aki először összegyűjt 5db csipeszt, az a nyertes.
  18. A játék lezárása: Ha megvan a nyertes, abbahagyjuk a játékot
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gratuláció, dicséret mindenki felé. A nyertes megkapta ajándékba az 5db dekorcsipeszt és a többiek szintén választhattak maguknak 2-2db-ot a dekorcsipeszekből. Nagyon örültek nekik, mert kis, speciális darabokat vettem.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nálunk a bútordarabok voltak a gyakorolandó szavak. Amikor elfogytak, hogy ne ismétlődjenek, a továbbiakban nemcsak a bútor nevét, hanem a helyiséget is be kellett mondani, ahol az adott bútor található a házban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: képek keverése, ügyes felcsapása, hogy senki se lássa meg előbb, mint a többi. Rend és csend fenntartása
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők élvezték a játékot, izgalmasnak tartották
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szamosfalvi Zsuzsanna