JÁTÉKRA FEL!

Lókiné Elek Adél: Átváltoztató

  • A játék neve, címe: Átváltoztató
  • A játék pedagógiai célja: Az együtt játszás öröme.
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Játék előtt felhívom a játékosok figyelmét a becsületességre „nem lopod a levegőt” és hogy figyeljenek egymásra. Lendületből fel ne lökjék a társukat vagy el ne botoljanak a betonon.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: A sorsoláshoz farkas-bárány képecskék, sapka (amiből húzzák a képeket), kréta, mellyel felrajzoltam a térkőre a „varázskertet”.
  • Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmiféle speciális technikai kellékre.
  • Az előkészítés feladatai: Internetről farkas-bárány képek keresése és megfelelő számban kinyomtatása, méretre vágása; sapka előkészítése; az udvaron aszfaltkrétával a „varázskert” felrajzolása; egy ismerős felkérése a fotózáshoz.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A sorsoláshoz szükséges farkas-bárány képeket a résztvevők maguk is kiválaszthatják.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntöm a gyerekeket és megköszönöm, hogy eljöttek nekem segíteni. Elmondom nekik, hogy egy online továbbképzés vizsgafeladatához van szükségem rájuk, mint játékosokra. Játékot fogok nekik tanítani, közben fényképek készülnek és csak annyi a feladatuk, hogy figyeljenek, játsszanak és érezzék jól magukat.
  • A játék menete, játékszabályok: Két csoportot alakítunk: lesznek farkasok és bárányok. A sapkából egyesével mindenki húz egy képecskét. Aki a farkas képecskét húzta, az farkas lesz, akinél a bárány képecske van, az bárány lesz. Egy színnel elkerített területet láttok a térkövön. Ez egy „varázskert”. Itt legelnek a báránykák. A kerten kívül leselkednek a farkasok. A farkasok közül mindig csak egy támadhat, mégpedig úgy, hogy nagy levegőt vesz, beszalad a „varázskertbe” bárányokat fogni és közben azt kiabálja, hogy: áááááááá, addig, amíg van levegője. Ha elfogy a levegő, akkor ki kell vonulni a „varázskertből”, mert különben báránnyá változik. Amelyik bárányt megfogja a farkas egy levegővétellel, az farkassá válik.
  • A játék lezárása: A játék addig tart, amíg csak bárányok vagy csak farkasok maradnak. Utána cserélhetnek a szereplők, ha van még kedvük játszani.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm az aktív részvételt. Érdeklődök, hogy tetszett-e a játék, hogy érezték magukat játék közben? Fáradságuk jutalmaként kis édességgel kedveskedek.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot más szereplőkkel is lehet játszani pl: macskák-egerek, zombik-emberek…
  • A játékvezető speciális feladatai: A játékismertetés után fontos a visszacsatolás, hogy mindenki megértette-e a játékot. Odafigyelni a becsületességre. Bátorítani a kicsit gyáva farkasokat.
  • Egyéb/megjegyzés: A játékosok először kicsit furcsának tartották az „ááááááá”-zást, de később egyre felszabadultabbak lettek. A gyerekek jókedvvel élvezték a játékot.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Lókiné Elek Adél