JÁTÉKRA FEL!

Raufné Savanya Erika: A lakatlan szigetünk

  1. A játék neve, címe: A lakatlan szigetünk
  2. A játék pedagógiai célja: Tudjunk csapatban dolgozni, játszani. Elfogadjuk egymás véleményét, mindenkinek saját magának kell dönteni. Figyeljünk egymásra, ne minősítsük egymást a véleménye miatt. Előítélet mentes játék.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mindenki figyelmét felhívtam arra, hogy vigyázzon saját, és a másik társa testi és lelki épségére, biztonságára. Az asztalokat, székeket óvatosan vigyék az előkészület során.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papír, írószer, borítékban a már korábban kinyomtatott és laminált képek, laminált számok egy kisebb méretű borítékban, vagy zsákban
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztalok elhelyezése, a csoportok kialakítása a számok kihúzását követően, a borítékok szétosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészületi munkába teljes mértékben bevonhatók a résztvevők.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Miután mindenki elfoglalta a helyét, elmondtam a következőket. Mint tudjátok, illetve emlékeztek rá, egy lakatlan szigetre jutottunk korábbi játékaink során. Akkor és ott, mindenki elmondta, hogy mi szeretne lenni. A következő játékunk során összeraktunk egy túlélőcsomagot. A mostani játékunk során különböző háziállatot választunk magunk mellé.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoportok kibontják a borítékokat. Minden csoporttag egy szóval jellemzi a képen látott állatot, a csoportvezető ezt a borítékban lévő papírra leírja a megfelelő helyre. Ez lehet pozitív, illetve negatív érzés is. Amint ez kész van, a borítékba vissza kell tenni a képet, és ki kell cserélni a borítékot a másik csoporttal, így minden képről, minden csoport véleményt tud adni. Miután minden csoport kész van, egy személy a csoportból felolvassa a tagok által elmondott szavakat, minden háziállattal kapcsolatban.
  18. A játék lezárása: A játék lezárásaként kiválasztjuk azt a két háziállatot, aki a szigetünkre kerül. Ez a következőképpen történik. Minden játékban résztvevő egyesével, indoklás nélkül elmondja, hogy melyik állatot szeretné a szigetre. Csak egyet nevezhet meg. Ezeket a játékvezető feljegyzi, majd amelyik kettő a legtöbb szavazatot kapta, az lesz a háziállatunk. Indokolni azért nem kell, mert a leírt szavakkal már jellemeztük, illetve elmondtuk az indokainkat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ebben a játékban nem a versenyzés a cél, ezért itt nincs jutalom. Megbeszéljük, ki hogyan érezte magát a játék során, hogyan tudta elfogadni a másik véleményét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Annyiban lehetne továbbfejleszteni, hogy a játék végén nem egyesével nevezik meg a szigetre küldendő állatokat, hanem a csoportok által elkészített szavakat összehasonlítjuk, majd az az állat lesz a nyertes, amelyiknél több hasonló szó került leírásra, hiszen annak alapján azonos a vélemény az állatról.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szükség esetén a játékszabályok többszöri ismétlése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez a játék egy folyamat harmadik része volt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Raufné Savanya Erika, (majazoe@freemail.hu)