JÁTÉKRA FEL!

Révész Réka: Mindenképpen nyertes játszma!

  1. A játék neve, címe: Mindenképpen nyertes játszma!
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra való odafigyelés erősítése. A minta követése. Játékosok közötti kommunikáció és az együttműködési készség erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Padok elhelyezése biztonságos távolságban. Székek eltávolítása az asztaloktól. A paraván megfelelő helyre helyezése.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: pad, papírlapok, paraván, bábok
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A gyermekekkel közösen számkártyák készítése és a terem megfelelő berendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A foglalkozás előtt a tanulók a megadott színű és méretű kártyákat készítenek el. A kártyák színe: sárga, narancssárga, piros és rózsaszín. A színes kártyákra számot írnak fel. A számokat pedig úgy kapták meg, hogy a színes lapok színének a betűit külön-külön összeadták, pl: sárga -5, narancssárga:12, piros:5, rózsaszín: 9. Ezután a tantermet közösen elrendeztük. A játékhoz szükségük volt két darab padra és két paravánra, ami a kerettörténetben szereplő piaci helyszínt jelölte. A termet úgy rendeztük el, hogy a székeket és egyéb balesetveszélyes eszközöket eltávolítottuk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék része egy kerettörténetnek. A leírt játék az utolsó mozzanata a történetnek. A játékvezető (én) ismertetem a játékszabályokat. Próbakört csinálunk, így is rögzülnek a játék szabályai.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék csoport alkotással kezdődik. Párokat alkotnak. A párosok fiatalabb tagjai lesznek a Mazsola csapat. Az idősebbek pedig a Manócska csapat. A csapatok egymással szemben helyezkednek el. A játék pedig a kő-papír-olló játék. Mindegyik páros előtt négy darab és színű kártya van. A párok kiválasztják azt a kártyát, amelyikért a küzdelem folyik. A lejátszott meccs után forgószínpad szerűen a Manócska csapat játékosai tovább mennek, mindig egyel jobbra. Így mindenki tud játszani egy kört mindenkivel. Ha egy számot már kiválasztottak, akkor az a szám már nem kerülhet vissza a játékba. Mindegyik kör végén összeszámoljuk, hogy a csapatok mennyi pontot gyűjtöttek. A játék végére már csak egy kártya maradhat, amiért utoljára küzdenek az ellenfelek meg. A nyertes az a csapat lesz, aki a legtöbb pontot szerezte meg. A csapatkapitány személyét a csapatok játékosai közösen választják ki. A csapatkapitányoknak viselni kell a bábokat. (Mazsola, Manócska) olló-kő: kő a nyertes olló-papír: olló a nyertes kő- papír: papír a nyertes
  18. A játék lezárása: A játékot a gyerekek addig játsszák, amíg a kártyák el nem fogynak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, „győztes” hirdetése, élmények, visszajelzések meghallgatása, lehetséges játékötletek, variációk meghallgatása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy körben több játszmalehetőség. Pl. 3 kör: Az nyer, aki kétszer találta el. Térfélcsere. Ellentétes irányba forgás.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése, játék menetének koordinálása, számok összegzése. Próbakörök végeztetése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék egy kerettörténet utolsó tagja. A történet még két játékot foglal magában. A gyermekek által ismert bábok a szereplők, Mazsola és Manócska. Az általam kitalált kalandjaikat követhetik végig a gyerekek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Révész Réka