JÁTÉKRA FEL!

Noszlopyné Csákó Anikó: Flúgos pingvinek (dalos,mozgásos játék)

  1. A játék neve, címe: Flúgos pingvinek (dalos, mozgásos játék)
  2. A játék pedagógiai célja: I. Önfeledt játék II. A játék során a következő készségek, képességek, megismerő funkciók fejlesztése - beszédkészség, helyes artikuláció (a szöveg mondása során helyes szájmozgás, levegővétel, hangerő) - szövegemlékezet - ritmikai készség (az egyenletes lüktetés tartása, kar-láb összehangolt mozgatása) - tiszta, pontos éneklés - figyelem, fegyelem fenntartása (a játékvezető utasításainak betartása) - testséma erősítése (jobb-bal irány) - egymáshoz való alkalmazkodás mint szociális kompetencia (pl amikor helyet változtatnak, ne menjenek egymásnak; az új kör alakításánál engedjék be társukat).
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helycsere alkalmával figyeljenek társaikra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előzménye: -A pingvin ajándéka c. mese - beszélgetés a pingvinekről (külső tulajdonságai, élőhelye, életmódja) - pingvin képének bemutatása - színező pingvinről - a dal megtanulása - szómagyarázat: flúgos, henyél
  17. A játék menete, játékszabályok: Dal szövege: Fenn a dombon él egy flúgos pingvin nép. Boldogan henyél, ha éppen nincs veszély. A játék menete: ( J = játékvezető GY = gyerekek, játékosok ) Keretmese: a Déli-sarkon vagyunk, pingvinekké változtunk. Álljunk körbe! Énekeljük a dalt, közben billegjünk a sarkunkon! J+GY: Fenn a dombon… J: Pingvinek, figyelem! (GY vigyázzállásban) Jobbra néz! Balra néz! (GY utánozzák) GY: Jegesmedve van? J: Nincs. Jobb kéz – Csapkodjatok a jobb kezetekkel, mintha a szárnyatok lenne! (ÉNEK újra) Bal kéz. Most a bal kezetekkel is csapkodjatok, mintha a szárnyatok lenne! (ÉNEK újra) Ha a játékvezető a játékosok kérdésére azt válaszolja, hogy (jegesmedve) VAN, akkor a játékosoknak a sarkukon járva egymással helyet kell cserélniük, és egy új kört kell alakítaniuk. A játékvezetőnek helycsere alkalmával fel kell hívni a figyelmet arra, hogy ne ütközzenek egymásnak. Különböző lehetséges mozgásformák a játék folyamán: bólogatás, szökdelés helyben, taps a test előtt vagy fej fölött, támadóállásban lábtartáscsere.
  18. A játék lezárása: A pingvinek nagyon ügyesen elmenekültek a jegesmedvétől. Mehetnek úszni a tengerbe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Guggoljatok le! Emelkedjetek fel addig, amennyire tetszett ez a játék (fokozatok: guggolásban marad = nem tetszett, nem érezte magát jól a játék alatt, állás = jó volt a játék, magastartás= szívesen játszaná újra ezt a játékot, mert nagyon jól érezte magát közben)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: - a játékvezető a játékosok háta mögött áll (körön kívül), onnan irányít - a játékvezető nem beszél, hanem mozdulataival mutatja a feladatokat (a körben) - jegesmedve bábot mutat fel - kiesős- adott idő alatt kell helyet cserélniük a játékosoknak – akinek nem sikerült beállni a körbe, elkapta a jegesmedve
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni arra, hogy a játékosok balesetmentesen jussanak el egyik helyről a másikra (új kör), ne ütközzenek össze, ne veszítsék el az egyensúlyukat.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék előzménye: egyéb tanórákon játékból egy repülő varázsszőnyegre ülünk fel, és gondolatban különböző valós és képzeletbeli helyre utazunk. E játék folyamán a Déli-sarkon szálltunk le a szőnyegről.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Noszlopyné Csákó Anikó