JÁTÉKRA FEL!

Badacsonyiné Bódis Hajnalka Gizella: Tojáslopó

  1. A játék neve, címe: Tojáslopó
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrációfejlesztés, gyors indulás és gyorsaság fejlesztése, reakcióidő csökkentése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha szabadban játsszuk, lehetnek kövek, azok összeszedése, gödrök ne legyenek, tehát megfelelő terület kijelölése.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kis méretű labda pl. tenisz, középen lyukas bója, amiben stabilan megáll a labda vagy kosárka
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A fészek és a tojás elhelyezése a játéktér közepére
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tyúkanyó kiválasztása, a játékosok 2 csoportba osztása: rókák-házőrző kutyák
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékosok száma: páratlan, ha nem, akkor 1 játékos lesz a pontszámoló. Tyúkanyó a játéktér közepén őrzi a tojását. Tőle egyenlő távolságban a játéktér egyik oldalán a rókák lapulnak hason fekve a bokorban. A másik oldalon az udvart őrzik a kutyák /szintén hason/. Minden kutya kap egy házszámot 1-től növekvő sorrendben. /Lehet csak páros, vagy csak páratlan is./ A rókák is megkapják ugyanezeket számokat, csak fordított sorrendben. A rókák célja ellopni a tojást. A kutyák is elveszik a tojást, hogy megőrizzék a gazdának. A játékvezető mond egy számot /pl.3-as/. Ekkor a 3-as róka és a 3-as kutya futni kezd a tojásért. Amelyikük előbb megszerzi azt, az a csapat kap 1 pontot. Tyúkanyó csak rémülten kotkodácsolhat, nem érhet a játékosokhoz, nem ülhet, guggolhat rá a tojásra, csak körbejárva, ugrálva próbálhatja megakadályozni a lopást. Páratlan létszám esetén a játékvezető számolja pontokat.
  18. A játék lezárása: A játéknak vége, ha az egyik csapat eléri a 10 pontot, vagy annyit ahány fős 1-1 csapat. Igyekezzünk minden számot legalább egyszer játékba hívni!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat kihirdetése, játékosok megdicsérése. Hogy érezted magad? Tyúkanyó érzéseinek megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nincs tyúkanyó - így könnyebb, négykézláb kell haladni - nehezebb
  21. A játékvezető speciális feladatai: A tojásért ne birkózzanak, közbe kell lépni!
  22. Egyéb/megjegyzés: Idősebb játékosoknál a kutyák üldözhetik a rókát, amíg vissza nem ér a csapatához, de csak megérinthetik. Ekkor visszaszerzik a tojást, a kutyák csapatáé a pont. A kisebbek fellökhetik az üldözöttet, ez balesetveszélyes, ezért nem javaslom náluk az üldözést.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Badacsonyiné Bódis Hajnalka Gizella