JÁTÉKRA FEL!

Rabi Józsefné: Tündérek és a varázsló

  1. A játék neve, címe: Tündérek és a varázsló
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, egymás segítése, erkölcsi értékek, együttműködési készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás egymásra figyelésre, együttműködésre, türelemre, balesetmentes játékra.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai kelléket.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremben padok, székek elrendezése, udvaron ne zavarjanak más osztályok, tornaterem üres legyen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kerettörténet megismerése, Tündérország elképzelése, élmények meghallgatása. Mivel a tündérek jók, jó cselekedetek gyűjtése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Milyen jót tettél már másokkal? Példák meghallgatása. Próba játék
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe állnak a tündérek, csukjátok be a szemeteket, aki vállát megérintem, ő lesz a varázsló. A varázsló, akire kacsint, azt a tündért szoborrá változtatja, így le kell guggolnia. Ha 3 tündér tudja ki a varázsló, karjukat keresztbe teszik és megmondják, akkor a varázsló kiesik, ha nem jóra mutatnak, akkor ők esnek ki. Ha csak 3 tündér marad a játékban, akkor még a tündérek győzhetnek, ha kevesebb, akkor a varázsló győzött. Ne engedjétek, hogy a varázsló győzzön! Jó játékot!
  18. A játék lezárása: Élményszerzés és versenyzés a játékban. Tündérek vagy a varázsló lett-e a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogyan éreztétek magatokat? Mi tetszett a játékban? Mit tanultatok? Mindenkinek köszönöm a részvételt, megdicsérlek benneteket, ügyesek voltatok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékos kiesik, akkor leguggol, de tovább fejlesztve bent marad és szobrot alakít. A többieknek így jobban kell figyelniük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelek a gyerekek testi, lelki épségére, felhívom a figyelmet a balesetmentes játékra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek mindig szívesen játszanak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rabi Józsefné