„Szempárbaj Játékidő: kb.5 perc Helyigény: tanterem Kellékigény: – játékosonként egy kisebb papírlap – egy dobozka Előkészítés feladata: – egyik lapra cicát rajzolunk – mindegyik összehajtott lapot (cicásat is) a dobozba tesszük Előkészítéshez szükséges idő: kb. 3 perc- a rajzolásba, hajtogatásba a tanulók bevonhatók Játék megnyitása: – szabályok ismertetése – minden játékos húz egy kártyát – a cicás kártyát húzó lesz Hókuszpók, a gonosz varázsló, aki törppörköltre vágyik Keretmese-a Hupikék törpikék mesére épül: Hókuszpók, a gonosz varázsló törpnek álcázva magát Aprajafalván törpöket gyűjt. A játékosok körbe ülnek úgy, hogy mindenki jól lássa a többiek szemét. Mindenkinek a többiek szemét kell figyelni .Hókuszpók feladata, hogy játékostársaira kacsintson.Akire kacsintott,az hangosan jelzi a többieknek ,, kiestem" kiáltással, lehajtja a fejét, ezzel kiesett a játékból.Ha valaki rájött, ki a varázsló, akkor egyik kezét felemelve jelzi a többieknek, hogy gyanakszik. Amikor már hárman gyanakszanak, ,,Hókuszpók" kiáltással egyszerre rámutatnak Hókuszpókra. Ha mindannyian a varázslóra mutattak, akkor Hókuszpók felfedi magát, a játéknak vége. Ha nem a megfelelő játékosra mutatnak, a játékból kiesnek, a játék folytatódik. Értékelés: – megköszönjük a játékot a résztvevőknek – megdicsérjük a játékosokat – megbeszéljük a tapasztalatokat A játék pedagógiai célja: -koncentráció fejlesztése -a tanulók megmozgatása, energetizálás (pl: napköziben, a tanóra elején)”
Séferné Tüske Adél
Célcsoport: 5-9 év