JÁTÉKRA FEL!

Siposné Bajzik Hajnalka: Jégvarázs

  1. A játék neve, címe: Jégvarázs
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, ügyesség, gyorsaság, csapatmunka fejlesztése. Játék öröme.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy a varázserő megszerzésekor ügyeljenek a testi biztonságukra, kerüljék az összeütközést.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db labda
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Biztonságos helyszín biztosítása. Labda előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem igényel különösebb előkészítést.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az órát játékkal zárjuk. Ma egy új játékot hoztam nektek. A játék címe: Jégvarázs. A mesefilmből jól ismeritek Elzát és Annát, a kedves testvérpárt. Most Elza birodalmába látogatunk, ahol szert tehettek varázserőre.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapatot fogunk alkotni. Aki az Anna nevet kapja, álljon ide a bal oldalamra, aki az Olaf nevet kapja, álljon ide a jobb oldalamra! Itt középen van a válaszvonal, a felezővonal. Álljatok fel egymás mellé a felező vonaltól két lépés távolságra! Az Anna csapat kapitánya Ádám lesz. Az Olaf csapat kapitánya Mandula lesz. Arra kérlek benneteket, hogy vonuljatok félre! A csapatkapitány mindenkinek adjon egy számot úgy, hogy a másik csapat ne hallja! Az egyestől induljatok! Jól jegyezd meg a számot, amit kaptál! Ha készen vagytok, ismét álljatok fel a helyetekre! Ide a felezővonalra, középre leteszem a varázserővel bíró hógolyót ( vagyis a labdát). Számot fogok mondani. Aki a saját számát hallja, annak kell mind a két csapatból futnia és a hógolyót vagyis a labdát megszereznie. A felezővonalon nem léphetsz át! Nem mehetsz át a másik csapat térfelére! Az a csapat, akinek először sikerül, kap egy pontot, egy varázserőt. Játsszunk egy próbát! A csapatkapitány számolja a pontokat! Nehezítés! Ha azt mondom, hogy jég, akkor mindannyian kimehettek és megszerezhetitek a varázserővel bíró labdát. Ha azt mondom, hogy hó, akkor a fiúk, ha azt mondom fagy, akkor a lányoknak van lehetőségük megszerezni a varázserővel bíró labdát.
  18. A játék lezárása: A játékot az a csapat nyeri, amelyik több varázserőt vagyis pontot gyűjtött.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, hogy örömmel, teljes erőbedobással, a szabályokat betartva, lelkesen játszottak igazi csapatként. Vannak, akik nehezebben viselik a vereséget, így megbeszéljük, hogy nem az a fontos, hogy ki nyert, hanem az, hogy egy jót játszottunk együtt. Örülök, hogy boldog, a játék hevétől kipirult arcokat látok. Maguktól spontán nyilatkoznak a játék milyenségéről.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. A játék játszható több labdával. Amelyik csapat több labdát tud megszerezni, azé a pont. 2. A felezővonaltól távolabb állnak fel a csapatok. Nem csak futással, hanem más mozgásformával is megszerezhetők a labdák, így nyusziugrással, pókjárással... stb. 3. Egyszerre két számot mondok.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat folyamatosan kell ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes nehezíteni. Ettől még izgalmasabb lesz a játék. Folyamatosan figyelni kell a játékosok kiindulási helyére, fizikai és lelki biztonságára is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosok szeretik, szívesen játszák ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Siposné Bajzik Hajnalka