JÁTÉKRA FEL!

Berta Irén: Együtt könnyebb

  1. A játék neve, címe: Együtt könnyebb(saját találmány 🙂 )
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók és szülei közötti kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: szinesceruza,papir
  12. Technikai igény: jókedv 🙂
  13. Az előkészítés feladatai: Elkészíteni a papirokat azokkal a szavakkal,amelyeket a résztvevők be kell mutassanak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előkészíteni a helyet a játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bevezetésként bizalmi játékkal indulunk,amikor először is tapogatással felismeri a tanuló a szülőt vagy fordítva,majd párba állva játszunk.A pár tagjai egymás mögé állnak,megfogják egymás kezét.Az elöl álló játékos csukott szemmel halad arra,amerre a háta mögött levő párja kézszorítással irányítja szó nélkül.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csoportot alakítunk a tanulókból és szüleikből.Egyik tanulót sem választjuk el a szülőtől.Felváltva a csoportok papirt húznak az összehajtogatott halomból és mimikával,mozdulatokkal próbálják bemutatni.Amelyik csoport kitalálja,feljegyzi magának a szót és közülük folytatja valaki a mutogatást. Amikor már több mint 5 összegyűjtött szó van csoportonként,minden csoport mesét állít össze velük.Figyelünk arra,hogy szülők és tanulók egyaránt részt vegyenek,figyeljenek oda egymás ötleteire. Amikor a mesét összeállítják,képregény formájában le is kell rajzolni.Ugyszintén közös munka a szülőkkel. Nagyon fontos,hogy minden csoportttag elmondhasa véleményét,ötletét és közösen döntsenek,mi kerül a papírra és hogyan.
  18. A játék lezárása: A tanulók bemutatják csoportjaik képregényét,elmesélik a mesét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közösen döntünk,melyik csoport képregénye,meséje lett jobb.Megbeszéljük miért jobb vagy gyengébb?Mi hiányzik?Hogyan kellett volna? Újra arra ügyelünk,hogy mindenki elmondhasa véleményét. A győztes csoport dönti el hová lesz melyik képregény kitűzve.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bevonni mindkét szülőt a játékba.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fenntartani a jó hangulatot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon érdekes volt látni milyen nehezen győzték le a szülők az irányítási igényüket és igyekeztek odafigyelni nemcsak gyermekükre,hanem a többi gyermekre és szülőre is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://youtu.be/ahua397p1yI
  24. A Játékot lejegyezte: Berta Irén