JÁTÉKRA FEL!

Rachlerné Kelemen Annamária: Karikán bújó

  1. A játék neve, címe: Karikán bújó
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők tanuljanak meg figyelni egymásra, segítsék egymást egyensúlyújuk megtartásában, miközben átbújnak a karikán. A résztvevők együttműködésének erősétése a siker elérése céljából.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Segítsd a melletted álló társaid épségére a karika átadásakor, segítsd karmozdulatokkal, kezed tartásával az átbújó mozgását!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Hullahopp karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Hullahopp karika előkészítésa
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Alakítsunk kézfogással kör alakot. Kiszámolással vagy önként jelentkezéssel jelöljünk ki egy játékost a résztvevők közül, ő lesz a segéd.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben állunk kézenfogva, a karika két egymás mellett álló játékos összekulcsot kezén. A Segítő a körben áll és át kell vezetnie a karikát a körben állók láncán keresztül úgy, hogy a körben állók kezeiket nem engedhetik el. A Segítő csak a karikát érintheti, a körben álló játékosokat nem. A Segítő szavakkal utasíthatja, segítheti a karikán átbújót. A játék akkor ér véget, ha mindenki volt Segítő. Amennyiben a Segítő türelmetlenségéből, ügyetlenségéből fakadóan nem tudja a játékszabályoknak megfelelően végigvezetni a karikát a játékosok láncán, előlről kezdi a játékot. A kört egyszer lehet ismételve kezdeni, ha ekkor sem sikerül, akkor választ maga helyett Segítőt, ő pedig beáll a körbe.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztevevők megdícsérése az együtttműködésre, alkalmazkodásra. A játékban való részvétel megköszönése. Kérdezzük meg a játékban résztvevőket, hogyan érezték magukat a játék közben, milyen tapasztalatok szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Segítő nélkül továbjuttatni a karikát a körön úgy, hogy a játékosok a kezüket nem engedhetik el. Ha már ez is nagyon jól megy, akkor két, vagy több karikát is elindíthatunk a körön ugyanabba az irányba. Ekkor a cél: Ne érjék utol egymást a karikák!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok folyamatos ismertetése, esetleg a játék nehezítése a továbbfejlesztéssel.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rachlerné Kelemen Annamária, (rachlerneanna@gmail.com)