JÁTÉKRA FEL!

Komróczki Gyula: Aladdin varázsszőnyege

  1. A játék neve, címe: Aladdin varázsszőnyege
  2. A játék pedagógiai célja: A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése, a csoportkohézió erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Pléd
  12. Technikai igény: A megfázás elkerülése érdekében egy hatalmas szőnyegre terítettük le a plédet. Így senkinek nem kellett zokniban a hideg kőre állnia.
  13. Az előkészítés feladatai: A játék környezetéből eltávolítani a balesetet, sérülést okozó tárgyakat. A felfázás és az elcsúszás elkerülése érdekében a plédet egy volumenekben nagyobb középszőnyegre terítettük le.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot osztályfőnöki óra alkalmával játszottuk, így a teljes osztály részt vehetett a játékban. 17 fő, melyből egy kisfiú nézőként (beteg volt), egy pedig a fotózást vállalta el.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megbeszéltük milyen balesetveszélyes helyzetek alakulhatnak ki a játék során, mire kell odafigyelni mindezek elkerülése érdekében. A kerettörténet elmondásával a gyerekek ráhangolódtak a játékra. Kerettörténet: Aladdin varázsszőnyege Aladdin boldogságban élt szerelmével, Jázminnal a szultán palotájában. Egy napon a gonosz varázsló Jafar, elhatározta, hogy megszerzi Aladdin varázsszőnyegét. Megkereste az ország leghírhedtebb rablóbandáját, s felkérte őket, hogy lopják el Aladdin repülő szőnyegét. Egy fontos információt viszont elfelejtett közölni a rablókkal. Azt, hogy a szőnyeg csak a mintás oldalával felfelé működik. A szőnyeg fordítva meg se moccan. Minderre a palota legmagasabb tornyának erkélyén jöttek rá a rablók. Arra már nincs idejük, sem lehetőségük hogy lelépjenek róla, s úgy fordítsák meg azt. Úgy kell a szőnyeget átfordítaniuk, hogy senki sem léphet le róla. Aki lelép, az lezuhan a mélybe, s újra kell kezdeni a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék menete: A csoportnak el kell helyezkednie egy varázsszőnyegen, amelyet egy pléd szimbolizál. A varázsszőnyeg nagyon kicsi, alig férnek el rajta. Véletlenül fordítva tették le a földre, s így nem működik, s nem tudnak rajta elmenekülni. Ehhez meg kell fordítani a szőnyeget úgy, hogy senki nem léphet le róla. Ha lelép valaki, akkor újra kell kezdeni a játékot.
  18. A játék lezárása: A játék lezárásaként közösen kerestük meg a válaszokat a következő kérdésekre: - Hogy éreztétek magatokat a játék alatt? - Volt-e valaki, aki felvállalta a csoportvezető szerepét? Hogyan reagáltatok? Ki volt ő? - Szükség van-e hasonló feladatoknál egy vezetőre? Miért? - Volt-e valaki az utadban a feladat megoldása során? - Mit gondolsz, jobban hozzátartozol a csoporthoz ezután a közös játék után? Miért?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazás verbálisan történt. Megígértem, hogy amiért ilyen szépen játszottak, máskor is fogunk különböző alkalmak során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb szőnyeggel, kisebb létszámmal, illetve nagyobb szőnyeggel, nagyobb létszámmal eljátszani ezt a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: - Odafigyelni a balesetmentes játékra (környezet kialakítása, biztonságos eszköz választása, gyermekek tevékenykedésének figyelése. - Érdeklődés, figyelem folyamatos fenntartása
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Komróczki Gyula