JÁTÉKRA FEL!

Györgyné Keresztes Renáta: Kenguru foci

  1. A játék neve, címe: Kenguru foci
  2. A játék pedagógiai célja: Bemelegítés, ügyesség fejlesztése, koncentrációfejlesztés.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék elmagyarázása közben felhívom a tanulók figyelmét arra, hogy a labdával óvatosan célozzanak a másik kapujára, mert könnyen arcon találhatják a másikat. Ha lehet, akkor próbálják a labdát a földön tartani.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szivacslabda, piros-sárga lap, gyerekeknek kényelmes öltözet, tornaruha.
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: Szivacslabda, piros-sárga lap előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: -
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most közösen elutazunk Ausztráliába, a kenguruk hazájába. Mi is kenguruk vagyunk és a Kenguru Olimpiára jöttünk, mi is részt veszünk az Olimpián! A sportág, amiben részt veszünk, nem más, mint a kenguru foci. De ti is ismeritek a kengurukat, futni nem tudnak, csak ugrálnak, ezért mi sem futunk a labda után. Kört alkotunk, terpeszállásban állunk úgy, hogy a cipőd széle hozzáérjen a szomszédéhoz. A terpesztett lábatok lesz majd a saját kaputok. A kaputokat a 2 kezetekkel védhetitek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alkotunk, terpeszállásban állunk úgy, hogy a cipőd széle hozzáérjen a szomszédéhoz. A terpesztett lábatok lesz majd a saját kaputok. A kaputokat a 2 kezetekkel védhetitek. Meg kell akadályoznotok, hogy a társaitok a kezükkel gólt lőjenek a kaputokba. A melletted állók kapujába nem lőhetsz gólt, csak a tőled távolabb álló játékosok kapujába. Ha véletlenül mégis gólt lőnek a kapudba, sárga lapot kapsz, büntetésképpen innentől kezdve utána már csak 1 kézzel védekezhetsz. Ha még egyszer gólt kapsz, akkor a másik kezed is büntetésbe kerül, piros lapot kapsz. Ki kell állnod a körből, csinálnod kell 10 guggolást, amit a többi kis kenguru számol hangosan. Ha készen vagy, visszaállhatsz a pályára játszani.
  18. A játék lezárása: A játékot mindenki nagy lelkesedéssel végigcsinálta, így automatikusan részvételt nyertetek a következő játékunkra, melynek címe: Kerüld a seprűt és keresd a párod! (A második játékról küldöm az infókat a képekkel együtt e-mailben.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után megdicsértem a résztvevőket, hogy ügyesen végigjátszották a játékot. Megkérdeztem tőlük, hogy érezték magukat, elfáradtak-e a játék közben? Azt mondták, hogy nagyon tetszett nekik ez a játék, szívesen játszanák még ezt a játékot. Elmondtam nekik, hogy az ügyes játékért cserébe megajándékozom őket még egy játékkal.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha 2 gólt szerez valaki, akkor piros lapként lehet a büntetés pl.: 10 felülés, 10 guggolás, 10 fekvőtámasz, mert így közben a többi sem unatkozik, hanem számolja, hogy mikor végez a társa a büntetéssel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: -
  22. Egyéb/megjegyzés: A fotókat és a másik játék leírását küldöm e-mailben az info@jatekrafel.hu-ra
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Györgyné Keresztes Renáta