JÁTÉKRA FEL!

Mag Lászlóné: Számsereg

  1. A játék neve, címe: Számsereg
  2. A játék pedagógiai célja: Idegen nyelvi órán az előző órán tanult számok felidézése, játékos gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Számkártyák ( a tanult számokkal)
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: A számkártyák elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők közül kerülhet ki a Játékmesternek nevezett résztvevő, aki a számkártyákat felmutatja. A teremrendezésbe, a számkártyák készítésébe is bevonhatók a résztvevők
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A számképzés szabályainak átismétlése A játékhoz teremrendezés A játékszabály ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat két egyenlő számú csoportba osztjuk. Ők a két Számsereg katonái. Az azonos seregbe tartozók egymás mellett sorban állnak. A két csapat egymással szembefordulva, kb. 3 lépés távolságra állnak egymástól. A játékmester, felmutat egy tetszőleges számot, amit a hozzá legközelebb álló katonáknak meg kell nevezni, németül. Aki előbb, hibátlanul kimondja számot az nyeri a fordulót. A nyertes katona magával viszi a vesztes csapat katonáját és mindketten a sor végére futnak. Előre megállapodunk, hogy hány fordulót játszunk (pl. 8 forduló lesz). Érdemes annyi fordulót minimum játszani, hogy minden katonára sor kerüljön. Amikor minden fordulót lejátszottunk, összeszámoljuk a számseregek katonáit. Amelyik seregben több katona van, az lett a győztes.
  18. A játék lezárása: A győztes csapatnak egy állóképben meg kell örökíteni a győzelmet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék izgalma fokozható, ha a Játékmester páros számú kártyát mutat fel, két katonát vihet magával a forduló győztese a saját seregébe. Nem csak számokkal játszható, hanem bármilyen témakör idegen nyelvi szóanyagával (pl, színek, állatok, ruhadarabok, élelmiszerek, cselekvések stb.) Más témakör használatával a játék neve is változhat. (Színsereg, Állatsereg stb.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető dönti el a vitás helyzeteket. Ki mondta gyorsabban? Hibátlan volt-e a válasz?
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mag Lászlóné