JÁTÉKRA FEL!

Szabó Tibor: Elfelejtett gyümölcs

  1. A játék neve, címe: Elfelejtett gyümölcs
  2. A játék pedagógiai célja: A tananyag játékos módon történő gyakorlása, a tanulók közötti kapcsolat tovább erősítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabad mozgástér biztosítása
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Gyümölcsök nevét tartalmazó lapok, labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kinyomtatott lapok kivágása, terem berendezése, labda beszerzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teremben a szabad hely biztosítása, a padok eltolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténettel ráhangolni a tanulókat a játékra. Kerettörténet: Az édesanya megkéri gyermekét, hogy menjen el bevásárolni a közeli boltba. Felsorolta neki, hogy miket kell vásárolni. A gyerek már majdnem mindent megvásárolt, de sajnos a boltban elfelejtette, hogy milyen gyümölcsöt kell vennie. Szerencsére a bajba jutott gyereknek jótevő tündérek segítenek. Nem mondják el a gyümölcs nevét, de ha segítséget kér tőlük a gyerek, akkor egy-egy hasznos információt mondanak el róla, s így könnyen kitalálhatja az elfelejtett gyümölcsöt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A vásárló gyereket játszó tanuló a terület közepére áll, a segítő tündéreket játszó társai pedig körben helyezkednek el. A tündérek a játék előtt kiválasztják az elfelejtett gyümölcsöt, melyet előre kinyomtatott a játékvezető, s a teremben egy asztalon helyezett el. A középen álló tanuló egy labdát tart a kezében, s amelyik társának dobja az mond egy hasznos információt neki. Ha ebből nem tudja biztosan kitalálni a gyümölcsöt, akkor egy másik társának dobja a labdát, aki szintén mond egy hasznos segítséget a gyümölcsről. A játék akkor ér véget, ha sikerült kitalálni a gyümölcsöt. Példa: Kedves tündér segíts nekem! Ez a gyümölcs kék színű. Kedves tündér segíts nekem! Ez a gyümölcs csonthéjas. Kedves tündér segíts nekem! Ez a gyümölcs augusztusban terem. Eszembe jutott, ez a gyümölcs a szilva.
  18. A játék lezárása: A gyümölcs kitalálásával véget ér a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret a tanultak helyes alkalmazása esetén, bátorítás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A növények körének bővítése
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Tibor