JÁTÉKRA FEL!

Sivadóné Farkas Rita: Királynő/Király varázskastélya

  1. A játék neve, címe: Királynő/Király varázskastélya
  2. A játék pedagógiai célja: Kondicionális- és koordinációs képességek fejlesztése Figyelem türelem, szabálytudat, térészlelés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék ismertetése során a szabályok betartására felhívom a gyermekek figyelmét
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A karikák elhelyezése udvaron, szabadtéren
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Királyt, királynőt, palotát ábrázoló képeskönyv nézegetése, beszélgetés a képekről, kik élnek a kastélyban. Homokozóban királyi vár, kastély építés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismerek egy játékot, amelyben királyok, királylányok lehettek,de a varázskastélyban mindenki átváltozhat, akinek kedve van jöhet velem játszani! Kiszámoljuk, hogy ki lesz a király/ királynő a következő mondókával: Hinta, palinta, repüljünk mint a csóka, a kék égig meg se álljunk, a királynál/királynőnél vacsorázzunk!
  17. A játék menete, játékszabályok: A varázskastélyban sok szoba van,minden gyermek beáll egy karikába, szobába. A király/ királynő a játékterület szélén helyezkedik el , majd elindul futva a karikák, szobák között. Akinek a vállát megérinti annak futva követnie kell a királyt, királynőt. A következő gyermeknek a sor végére kell beállni és így halad tovább a játék, míg minden gyermek részt nem vesz a játékban. A sor végére érve a gyermekek megnevezhetik, hogy mivé változtak "Én vagyok a kukta,..udvari bolond,.. lovász..stb." Amikor a király/ királynő úgy gondolja elkiáltja magát "Varázskastély most megállj, a szobádba fussál már!" mindenkinek keresni kell egy karikát, szobát. Ekkor a királynak/ királynőnek is el kell foglalni egy karikát, szobát. Akinek nem jut az lesz a következő király/ királynő. A karikák, szobák között figyelmesen kell futni, senki ne lépjen rá a karikára, ne lépjen be a szobába futás közben! Futás közben egymást nem szabad megelőzni! A karikák, szobák elfoglalása során nagyon kell figyelni egymásra, kerülni kell a tolakodást!
  18. A játék lezárása: A játék befejezésében figyelembe veszem, a gyermekek fizikai aktivitását és, hogy átélhessék az általuk kívánt szerepet. Mondókával zárom: Itt a vége fuss el véle, varázserdő közepébe!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén minden gyermek személyes élményét meghallgatom, elmondhatják hogyan érezték magukat a játékban. "Nagyon szerettem király lenni, mert az udvar népe engem követett." "Amikor király voltam, mindenki rám figyelt és ez jó volt." Értékelem a szabályok betartását.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A király/királynő meghatározhatja, hogyan kell őt követni. Pl. A nyuszik követik nyuszi ugrással
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sivadóné Farkas Rita