JÁTÉKRA FEL!

Bereczki Edit: Rúgd ki!

  1. A játék neve, címe: Rúgd ki!
  2. A játék pedagógiai célja: – figyelmességre nevelés, – helyzetfelismerésre nevelés, – koordinációs képesség fejlesztése, – együttműködési képesség fejlesztése, – a jobb és bal gyakorlása, – labda érzék fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szükséges felhívni a figyelmet, hogy a labdával csak is lábra irányítva rúghatunk. Valamint a lelki sérüléseket megelőzve, megbeszéljük, hogy azt a személyt, aki kiengedte a labdát a körből semmiféle rosszindulatú megjegyzéssel nem illetjük.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Labda
  12. Technikai igény: Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani. Udvar átvizsgálása, ne legyen gödör, kavics, ami balesetet okozhat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők segítségét kérem, a terep átvizsgálásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Jobb és baloldal ismétlése. Szabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kézfogással kört alakítunk. Egy játékos, aki a kakas lesz, a kör a közepére áll. Őt a következő kiszámolóval választjuk ki. Két kis kakas összeveszett, A verembe beleesett. Szél-szál szalmaszál, Eredj pajtás, te rúgjál. A kakas megpróbálja kirúgni a labdát a körből ezzel utat törve magának a veremből. A körben állók a verem peremének a védői, pedig ezt igyekeznek megakadályozni. A védők a kézfogást nem engedhetik el és csak lábbal érintve laposan rúghatják tovább a labdát. Ha a labdát a kakasnak sikerül a körből kirúgnia, kiszabadul a veremből és az a védő megy be a kör közepére, akinek a labda a jobb oldalánál hagyta el a kört. Az lesz a legügyesebb, aki egyszer sem volt kakas. Természetesen az első középjátékos nem számít.
  18. A játék lezárása: A játékvezetőként én zárom a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete. Részvétel megköszönése. Megbeszéljük, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha többen játszuk a játékot, minimum 15-20 fő, lehet kieséssel játszani. Aki kiengedte a labdát a körből az kiesik. Ezt kb. 7 fő bennmaradásáig lehet játszani, ekkor a kör nagysága még lehetővé teszi a játékot. A bennmaradt játékosok lesznek a győztesek. Aki kiesik, szurkolóvá válik. A másik lehetőség, ha sokan játszuk a játékot, nehezíthetjük a játékot két kirúgóval. Ilyenkor nem kieséssel játszunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése. A játékosok fizikai és lelki biztonságának folyamatos figyelése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://infokukacjatekrafel.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Bereczki Edit