JÁTÉKRA FEL!

Szabó Zoltánné: Tiszta levegőt!

  1. A játék neve, címe: Tiszta levegőt!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelmének felhívása a levegőszennyezés káros hatásaira. Mit tehetünk légszennyezés csökkentése érdekében?
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy amikor a lufikért szaladnak figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: síp, annyi léggömb, ahány résztvevő van
  12. Technikai igény: stopperóra,
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín átrendezése a biztonságos játékhoz, térfelek elválasztása valamilyen vonallal, (én krétával húztam meg), játékosonként 1 lufi felfújása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a tantermi bútorok rendezése, lufik felfújása, megkötése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a résztvevők két csoportba osztása, (többféle módon is történhet), én nagyság szerint állítottam őket sorba, mindenkinek meg kellett jegyeznie, hogy 1-est vagy 2-est mondtam neki, az 1-esek, és a 2-esek alkottak külön csoportot
  17. A játék menete, játékszabályok: a csapatok felsorakoznak a vonal két oldalán 1-1 lufival a kézben, a játékvezető stopperórával és síppal a kezében a vonal végénél áll. Ez egy környezetvédelmi tábor volt 8-9 éves gyerekeknek, ahol a levegő volt a témakör. A piros lufik a szennyezett levegőt szimbolizálták, amitől meg kell szabadulni,az egészségünk védelme érdekében. Sípszóra mindenki átdobja a lufit az ellenfél térfelére, és az érkező lufiktól is igyekezni kell megszabadulni. A léggömböket nem szabad ütni, csak két kézzel dobni. Fél perc után, sípszóra mindenki mozdulatlanná válik, akinek a kezében lufi van, az átmegy az ellenfél térfelére. Az a csapat győz, amelyik el tudja érni, hogy egy adott pillanatban egy lufi se legyen a térfelén, vagy ha valamelyik csapathoz átkerül az ellenfél összes játékosa, vagy 10 menet után, kevesebb lufi van a térfelén.
  18. A játék lezárása: A játék véget ér, ha valamelyik feltétel teljesül, illetve 10 menet után a játékvezető állítja le.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszöntem az aktív részvételt, megdicsértem őket a szabályok betartásáért, megbeszéltük ki, hogyan érezte magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes próbajátékot játszani, hogy mindenki megértse a szabályokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Annyira tetszett a játék, hogy több alkalommal is játszottuk még a tábor folyamán.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Zoltánné