JÁTÉKRA FEL!

Szabó-Kocsis Hajnalka: Vándorpénz

  • A játék neve, címe: Vándorpénz
  • A játék pedagógiai célja: A résztvevő játékosok koncentrációjának és együttműködésének fejlesztése.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Apró pénzérme. (Ennek hiányában bármilyen kisebb tárgy.)
  • Az előkészítés feladatai: A résztvevő játékosok kényelmesen elférjenek egy körben.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki kényelmesen helyezkedjen el a körben, játékszabályok ismertetése.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játékvezető is része a körnek. A játékosok nyitott, jobb tenyerüket a mellettük lévő játékos bal tenyerébe helyezik. A játékvezető egy apró pénzt útjára indít oly módon, hogy a jobb tenyérrel a tőle balra álló játékos tenyerébe teszi, és így tovább. Egy „próbakör” után egy játékos elvonul – ő lesz a megfigyelő -, a többiek közösen megegyeznek, ki lesz az, aki már nem adja tovább a pénzt, csak „úgy tesz” – és persze az összes többi játékos is. A kör mindig a játékvezetőtől indul, ott is zárul. (Kevesebb játékos esetén 2-szer is körbemehet a pénz.) Nagyon fontos, hogy a pénz továbbadása – vagy színlelés – után a jobb tenyeret zárjuk be! Az elküldött játékost visszahívjuk, próbálja meg kitalálni, kinél akad el a pénz.
  • A játék lezárása: Miután mindenki részt vett valamelyik szerepkörben, új játék.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, az elért eredmények megvitatása. Pl. egyre jobban sikerült leplezniük a pénz elakadását, ügyes összmunka, figyelem, stb.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok háttal állnak a körben, a megfigyelő középen, így nehezebb követni a pénz mozgását.
  • A játékvezető speciális feladatai: A próbakört mindenképpen érdemes mindenki jelenlétében kipróbálni, ilyenkor kiderül, hogy értik-e a feladatot, nem akad-e el valami miatt a pénz vagy tárgy, stb.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték. Minél több kör zajlott le, annál jobban próbáltak színészkedni, összedolgozni, a megfigyelőnek pedig egyre nehezebb volt a dolga.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Szabó-Kocsis Hajnalka