JÁTÉKRA FEL!

Valastyán Ágnes: Kincskeresés a ( sötét ) dzsungelben

  • A játék neve, címe: Kincskeresés a ( sötét ) dzsungelben
  • A játék pedagógiai célja: : Mozgásos ügyesség, együttműködés, koncentráció fejlesztése
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni arra, hogy mivel párban mozognak, legyenek figyelemmel és türelemmel egymás felé. Figyeljenek a mozgás ritmusára, illetve csúszhat a talaj is.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 15+
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: kréta vagy kötél, elemlámpa, elem, távcső, nagyító, titkos üzenet, kód, 2 hátizsák, kincs ( csoki vagy gyümölcs, de lehet egy értékes kő, trófea )
  • Az előkészítés feladatai: Krétával vagy kötéllel kijelölni a pályát, a starthoz elhelyezni a zsákokat, majd a kötéltől 1-1 m távolságra kihelyezni a tárgyakat, a vonal 3 pontjánál.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A játék megnyitása, nyitánya: Kincskeresésre indultok párotokkal, a siker érdekében együtt kell dolgoznotok!
  • A játék menete, játékszabályok: A párok egymásnak szorosan háttal összesimulva állnak a startnál, a mellkasuk felől egy-egy hátizsák, ebbe kerülnek a kincsek, amiket az úton megszereznek. Óvatosan, összetapadva haladnak, mert szűk az ösvény, ha elszakadnának egymástól, újra kell kezdeni. Amikor a tárgyak vonalába érnek, a magasabb játékos számol: „1, 2, 3!” 3-ra egyszerre ugranak a tárgyhoz, belerakják a zsákba, majd most az alacsonyabb játékos számol: „1,2,3!” 3-ra visszaugranak. Folytatják az utat, még 2 alkalommal kell megállniuk. A célhoz érve ki kell pakolniuk, használva a szükséges eszközöket (beszéljék meg, mire van szükség a továbbiakban , pl. világosban nem kell a zseblámpa), meg kell fejteni a kincs helyét, majd elmenni érte és visszahozni.
  • A játék lezárása: Amennyiben ehető a kincs, elfogyaszthatják, ha más jellegű, bemutathatják társaiknak.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető értékelheti az együttműködés szintjét, a játékosok pedig azt, hogy mi volt könnyű/nehéz, illetve mitől volt az.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Lehet puzzledarabokat összeszedni/ lehet nyelvtanuláshoz szó-, mondatpárokat összeszedni, párosítani. Lehet olyan tárgyakat megkeresni, amelyek egy további játékhoz kellenek, vagy éppen egy közös feladathoz.
  • A játékvezető speciális feladatai: Az együttmozgást, illetve a számolásra való egyszerre mozgást érdemes begyakorolni kisebbeknél.
  • Egyéb/megjegyzés: Mehet hozzá keretmese dzsungel/ kalóz/ügynök témában, egyéb játékokkal előkészítve, kiegészítve.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0B5GhbGGHQTZwaUVyWTB6UW5SeFk&usp=sharing
  • A Játékot lejegyezte: Valastyán Ágnes