JÁTÉKRA FEL!

Fodor Judit: Várbevétel lovagokkal

  • A játék neve, címe: Várbevétel lovagokkal
  • A játék pedagógiai célja: a memória és figyelem fejlesztése
  • A játék jellege: Kommunikációs
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Technikai igény: aszfaltkréta, fénymásolt lapon „térkép”
  • Az előkészítés feladatai: aszfaltrajz (5×5 kockákból álló négyzetrács, a csomópontok jelölése vízszintesen:1,2,3,4,5 majd függőlegesen A,B,C,D,E a torpedó játék mintájára) A játék előtt fénymásolt lapon „térképeket” gyártunk, amin az 5×5-ös négyzetrácson be van jelölve a veszélyes pont.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítség a négyzetrács megrajzolásában
  • A játék megnyitása, nyitánya: A négyzetrácsos terület egy ingoványos, veszélyekkel teli vidék, feladatotok a csomópontokra lépve, az akadályokat kikerülve bevenni a várat.
  • A játék menete, játékszabályok: A csoport első játékosa mond egy koordinátát Pl. A-3, majd oda is lép. A játékvezető a térképet nézve közli: süllyed – ha rossz a lépés tovább- ha nincs akadály az adott ponton. A játékos mondhatja a következő koordinátát, ha jó helyre lépett: B-2, C-1, D- …E-… míg a várat be nem veszi. A többiek mindeközben figyelnek, meg kell jegyezniük az útvonalat. Aki veszélyes pontra lép kiesik a játékból, megeheti a hamubansült pogácsáját.
  • A játék lezárása: Ki maradt bent a játékban, kinek sikerült bevenni a várat?
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki bevette a várat, ő lesz a következő játékvezető.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tananyaggal kapcsolatos fogalmakat is el lehet helyezni a csomópontokban, a várbevétel feltétele lehet a fogalmakkal kapcsolatos gyűjtőnév kitalálása stb. (pl. béka- hal-bálna… megoldás: vízi állatok)
  • A játékvezető speciális feladatai: figyelni a játékosok lépéseit, a térkép segítségével jelezni a lépések helyességét
  • A Játékot lejegyezte: Fodor Judit,