JÁTÉKRA FEL!

Széll Nóra

„Húzzatok a kártyalapok közül úgy, hogy a többiek ne lássák a kártyádat és ne áruld el, mit húztál. Egy kártyán medve szerepel, aki ezt húzza, az egy éhes mackó lesz, aki most ébredt téli álmából, a többiek a méhecskék, akik rengeteg mézet őriznek. Üljetek körbe. Aki a medve kártyát húzta, annak az lesz a feladata, hogy elvegye a méhecskéktől a mézet, mégpedig úgy, hogy rákacsint a többiekre. Nagyon figyelnie kell a mackónak, hogy csak az a méhecske vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a az éhes medve rákacsintott, az a méhecske kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a medve, akkor azt zümmögéssel jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három méhecske zümmög hangosan, (sejtik, hogy ki a az éhes mackó), akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a mackó). Ha a medvével együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a medve nyert és megkapja a rengeteg mézet. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki leleplezhetné. Ha pedig lefülelik, akkor a méhecskék nyernek.”

 

Széll Nóra
Célcsoport: 5-9 év