JÁTÉKRA FEL!

Herdinainé Jobbágy Andrea: Évszakok

  1. A játék neve, címe: Évszakok
  2. A játék pedagógiai célja: A foglalkozás alaphangulatának kialakítása, fölös gátlások oldása, játékbátorság fölkeltése. A versengés mellett az akadályoztatás élményét is átélhetik.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy a helycsere alkalmával ügyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: A tanulók létszámától eggyel kevesebb szék
  13. Az előkészítés feladatai: A székek kör alakzatban való elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet készíteni az évszakokat szimbolizáló jelvényeket. / pl nyár-nap; ősz- színes falevél; tél-hóember; tavasz-tulipán / Székek hordása, terem berendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a gyerekeket, hogy rakják körbe a székeket.S mivel egy gyereknek nem fog szék jutni, őt megkérem álljon a kör közepére, s minden gyereknek sorban osszon ki egy évszaknevet, végül magának is.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben foglalnak helyet,egy valaki a kör közepére áll. Mindenki kap egy évszaknevet, ami a játék során állandó marad. A kör közepén álló gyerek elkiáltja magát: ,,tél"!- akkor a megnevezett évszakot kapott gyerekek felállnak és minél gyorsabban megpróbálnak helyet cserélni. A középen álló gyerek igyekszik ezt azzal akadályozni, hogy ő is leül egy üres székre. Akinek nem jut szék, ő lesz középen a kikiáltó. Ha azt kiáltja: Változnak az évszakok, akkor minden gyereknek fel kell állnia és másik helyre kell leülnie.
  18. A játék lezárása: A játék addig játszható, míg a gyerekek élvezik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén elmondhatják a gyerekek, hogyan érezték magukat a játék során? Mit éreztek amikor akadályoztatva voltak, mikor nem sikerült helyet foglalni illetve amikor ők lehettek a kikiáltók.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ismeretek gyakorlására, rögzítésére alkalmas lehet, ha az évszakok helyett a hónapok neveit kapják meg a gyerekek, s a kikiáltott évszakhoz tartozó hónapoknak kell helyet cserélni. Másik variáció: amikor a kikiáltó az évszakokra jellemző szavakat, szókapcsolatokat mond, s rá kell ismerni, melyik évszak jellemzője. Ennél a variációnál már a szóbeli kifejezőkészség és a koncentráció fejlesztése, az ismeretek rendszerezése is lehet a cél.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs ilyen
  22. Egyéb/megjegyzés: Maga a játék szórakoztató, de ha valamelyik variációját választjuk, akkor ismeretek gyakorlására is jól használható.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Herdinainé Jobbágy Andrea