JÁTÉKRA FEL!

Csimáné Varga Lívia: Cicamentés

  1. A játék neve, címe: Cicamentés
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködési készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 4 db plüss állat, 2 db szék
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Két szék elhelyezése egymástól távol, egyikre kerülnek a plüssfigurák
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen helyezzük el a kellékeket és egy energetizáló játékkal hangolódunk egymásra: Barátkozás kézzel lábbal.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: – kerettörténethez kapcsolódó kérdéseket teszek fel, hogy könnyen beleélhessék magukat a történetbe. – ismertetem a kerettörténet – Plüssrabló, átalakítva: Cicamama a kiscicákat egy titkos fészekben nevelte. Ám a kiscicák megnőttek és új fészekbe kell költöztetni őket. Mivel a kicsinyekre nagyon sok veszély leselkedik, nagyon körültekintően kell átjuttania egyik fészekből a másikba.
  17. A játék menete, játékszabályok: – Ti vagytok a cicamama, a plüssfigurák a kiscicák, az üres szék a fészek, én pedig a róka leszek, aki el akarja kapni a cicákat. – Úgy kell átjuttatnotok az üres székre – vagyis az új fészekbe – a kiscicákat, hogy én, a róka ne vegyem észre, melyikőtöknél van. – Ha észreveszem, mindegyiket vissza kell rakni a fészekbe. – 10-ig számolok, azalatt tartsatok kupaktanácsot, ki veszi ki az első cicát a fészekből. – Egymásnak adogatni kell a cicákat, – Egy személy nem viheti át a másik fészekbe!
  18. A játék lezárása: Akkor van vége a játéknak, amikor mindegyik cica biztonságban van, vagyis átkerült az új fészekbe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, ki milyen trükköt alkalmazott, hogy ne vegyem észre a cicát, kézfeltartással jelezzük, kinek mennyire érezte jól magát a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több játékos esetén több plüssfigurával, két rókával játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kisebb gyerekeknél elnézőbb leszek, idősebbeknél szigoroú figyelemmel ösztönzöm az együttműködésre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0BzMfFkdGBTtCQ0d0SnhfRU5kTE0&usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Csimáné Varga Lívia