JÁTÉKRA FEL!

Horváth Anita Katalin: Please, Mr Crocodile

  1. A játék neve, címe: Please, Mr Crocodile
  2. A játék pedagógiai célja: A tanult angol szavak begyakorlása, aktív szókinccsé tétele. Illetve mondatok, kérdések begyakorlása angolul. Valamint kommunikáció, mozgatásos játék, mivel picikről van szó.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Ki kell választani a krokodilt. Én ezt angol kiszámolós játékkal csináltam, hogy igazságos legyen. Mivel angoltanár vagyok, angol játékot játszottunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kiszámoló a krokodil kiválasztásához.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el gyerekek, hogy Afrikában lakunk a szaharában. Különböző állatok vagyunk és lejárunk a folyóhoz inni. Igen ám, de ott krokodilok is vannak, akik el akarják kapni az állatokat! De mi ügyesen megpróbálunk átjutni a folyón, úgy hogy ne kapjon el a kroki. Ok?
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiválasztunk egy krokit, aki a terem közepén lesz, a terem egyik oldalán pedig felsorakozik a többi gyerek, akik az állatok lesznek. A gyerekek angol kommunikációt gyakorolnak, illetve az állatok nevét angolul. Az állatok mondják: Please Mr. crocodile, can we cross the river? Kroki mond egy tetszőleges állatnevet: Only if you are a ……………..lion! Ekkor az oroszlánok átfuthatnak a folyó túloldalára. De aki nem oroszlán, az ott marad. Ready, steady, go-ra elkezdenek átfutni a másik oldalra. Akit a kroki elkap, az lesz akövetkező kroki. És kezdődik elölről. Most már más lesz a kroki, másik állatnevet mond és a terem másik oldaláról futnak át. Oda-vissza.
  18. A játék lezárása: Elmondtuk már az összes tanult állatnevet. Játsszunk egy másik játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 12ből 8 gyerek szerint nagyon izgalmas játék volt. 8 szerint vicces is volt és csak kettő találta picit fárasztónak a futás miatt. A végén felrakta a kezét akinek tetszett. Mindenki felrakta.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet az állatok helyett színekkel is játszani. Ilyenkor a kroki megmondja, hogy csak az jöhet át a folyón, aki pl. piros színet visel. A többi közül pedig el kell valakit kapnia, aki a következő kroki lesz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kroki kiválasztása, kész-tűz-rajt a futás megkezdédéhez.Figyelni, hogy minél több színt, vagy állatnevet elmondjanak.Illetve, hogy helyesen mondják-e az angol mondatokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Anita Katalin