JÁTÉKRA FEL!

INOKAI RÉKA: Ki vagyok én?

  1. A játék neve, címe: Ki vagyok én?
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos ismerkedés, feszültég oldás, közösségformálás, tiszta, érthető beszéd gyakorlása, általános ismeretek gyakorlása, szem kéz korrdináció, figyelem, fegyelem, emlékezet, koncetráció.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellék előkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Nyári időszakban vendég gyerekek is érkeznek az intézményünkbe a már oda járó gyermekek mellé. Csoportunk hagyománya a játékos fejlesztő tevékenységek hívótevékenységeként a fali dekoráció vitorlás hajó vitorlájának kinyitása,ami egyben a szabad játék végét , a játékpakolás kezdetét, fejlesztő tevékenység kezdetét jelzi számukra. Jelen esetben mikor kinyitottam a vitorlát, felhívom erre a gyermekek figyelmét. Míg a hozzánk járó gyerekek automatikusan elkezdenek pakolni, , majd ha elkészültek automatikusan leülnek a szönyegre (Kincses Sziget),addig a vendég gyerekeknek elmesélem a kerettörténetet: A mi nagy, közös vitorlásunkat Szivárvány hajónak hívják, Ezzel a hajóval szoktunk elutazni a Kincses Szigetre..Ma azért utazunk együtt a szigetre, hogy megkeressük a legnagyobb kincseket: új barátokra leljünk. Megkérem őket is, hogy szálljanak fel a hajóra és utazzanak velünk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Miután helyet foglaltunk a Kincses Szigeten (leültünk körbe a szőnyegen) , a Megy a hajó lics – locs, megy a hajó lics – locs, megérkezett a kishajó hívómondattal kezdtem a játékot. Hívókérdés, melyet a házi gyerekek már mondtak is: Mit hozott a kis hajó? Játékvezető: Ma vendég gyerekeket és labdát hozott nekünk a kishajó, akikkel együtt elutaztunk a Kincses Szigetre. A mai kincsek, amiket meg kell keresnünk a Szigeten, azok az új barátok, hiszen az emberek életében ők is a legnagyobb kincsek közé tartoznak. Nagyon bízom benne, hogy a hajón velünk utazó új kisgyerekek között mindenki fog találni egy – egy Kincset. Kezdjük a kincskeresést ma azzal, hogy megtanuljuk egymás nevét. Hoztam nektek ehhez egy labdát, ez lesz a mi varázsgolyónk. Akinél a varázsgolyó van, az megmondja a nevét és tovább gurítja valakinek. Akihez odagurult a varázsgolyó, az köszönti a társát , majd megmondja a saját nevét. Figyelj, hogy mindig más kisgyereknek gurítsd a golyót. Arra is figyelj, hogy olyanhoz érkezzen a varázsgolyó, akit nem ismersz. Pl.: Játékvezető kezdi: Sziasztok, engem Rékának hívnak(labdagurítás közben) Téged hogy hívnak? Játékos1 (akihez a labda érkezik) : Szia Réka. Engem XY – nak hívnak /labdagurítás közben/ Téged hogy hívnak? Játékos 2: (akihez a labda érkezik) : Szia XY. Engem … – nak hívnak. /labdagurítás közben/ Téged hogy hívnak? és így tovább amíg mindenkire sor nem kerül. A játék szabályai a gyermekek életkorát figyelembe véve nagyon egyszerűek: a labdát mindig más kisgyereknek kell gurigatni és olyannak, akit nem ismerünk. Ezzel megpróbálom kizárni, hogy a barátok és az egy intézménybe járó gyerekek gurigassák egymásnak oda vissza, mert azzal a játék elveszítené eredeti célját.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játszhatjuk, amíg a nevek biztosn nem mennek, illetve amíg a gyerekek élvezik a játékot. Lezárásként egy olyan kört játszunk, körbe adjuk a labdát kézről – kézre és annak a nevét mondjuk együtt hangosan, akinél a ladba van. Ha helyes nevet mondtunk a labda megy tovább amíg vissza nem ér a játékvezetőhöz. Miután visszaért hozzám a labda, újra felszállunk a hajóra és visszautazunk az óvodába. Mielőtt leszállnánk a hajóról , a megy a hajó lics- locs…c. mondókával zárom a tevékenységet. Ezúttal új barátokat hozott nekünk a hajó, akiket elhoztunk az óvodánkba, hogy közösen játszunk. Kérem őket, hogy mutassák meg az új kis barátoknak a csoportszobát és játékokat, amivel együttal vissza is vezetem a tevékenységet a szabad játékba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék alatt folyamatos értékelés és jutalmazás (egész pontosan dícséret) folyik, hiszen több kisgyermek még a saját társai előtt is nehezen szólal és nyílik meg. A folyamatos dícsérettel ösztönzöm őket az önálló szereplésre.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Magasabb életkorú gyermekekkel is lehet a játékot játszani, nekik azonban már bonyolultabb feladatot is lehet adni: Pl azt is mondja meg a neve mellett, hogy hány éves, honnan érkezett, vannak – e tetsvérei stb. További nehezítés lehet még, hogy az addig elhangzott neveket sorolja fel és mutasson is közben rá a név viselőjére.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ebben a játékban arra kell figyelmet fordítani, hogy a játék célja, megmaradjon. ne váljon céltalanná azzal, hogy a már ismerősök gurigatják egymásnak a labdát (gyerekek hajlamosak rá) , kihagyva ezzel az újjonnan érkezetteket az ismerkedés folyamatából.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: INOKAI RÉKA