JÁTÉKRA FEL!

Csékei-Staberecz Éva: SZÍNFOG(LAL)Ó

  1. A játék neve, címe: SZÍNFOG(LAL)Ó
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők megismerjék és megnevezzék a színeket A fogó játék gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Odébb pakolni 1-2 asztalt, székeket és felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy a színfogó elhangzása után a fogócskánál figyeljenek oda egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szines nagy, plüss dobókocka Különböző (de a kockával megegyező) színű házak ragasztószalagból
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: A színes ragasztócsíkokat leragasztani. Asztalokat, székeket odébb rakni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az érdeklődésüket felkeltik a színes házak… A nagy, színes, plüss dobókockával kezdeményezek, és egy új mondókával csalogatom oda őkat: EGY, KÉT, HÁ SZALAD FIÚ, LÁNY, AKIT ELKAP A FOGÓ AZ LESZ A DOBÓ.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek leülnek U alakban a sárga szőnyegre, én pedig oda ahova a hosszú Ú ékezete kerül. Elmesélem, hogy itt a nyár és mindenki milyen szép színes, vidám ruhákban érkezett. Csak én szomorkodom, mert az én ruhámon nincsenek színek (tetőtől talpig fehérben vagyok), de szeretnék szerezni magamra, hogy ne maradjak ilyen színtelen… – megmutatom a kellékeket – gurítok a dobókockával – nézd meg magadon ill. a ruhádon, hogy van-e olyan szín rajta, amilyet gurítottam – ha nincs rajtad, akkor keresd meg a gurítással azonos színű házat és állj bele (maradj ott töltődni) – ha van rajtad olyan szín, akkor állj fel a sárga szőnyegen, mert fogócskázni fogunk. El fogok kapni valakit, és így szerzek színeket a ruhámra. – futás: színfoglaló elhangzásakor menekülj előlem (a házban álldogálók mondhatják az új mondókát, míg a többiek szaladgálnak) – akit elkapok, ő gurítja a kockát legközelebb
  18. A játék lezárása: A játékot én zárom le, annyi kör után, hogy begyakorolják, pörgős legyen, de még ne váljon unalmassá. Amíg újra helyet foglalnak a szőnyegen, addig elfordulva felveszek a fehér pólóra egy színesebb pólót és együtt megnézzük rajta, hogy milyen színeket sikerült szereznem a játék végére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem a játékosokat és megköszönöm nekik a színeket!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Másik színes dobókockával való játék, amely további 6 színt tartalmaz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A fokozatosság elve: először csak dobunk és minél gyorsabban beállunk a színhez tartozó házba. Minél jobban megy a játék, annál gyorsabban vezetem, pörgős legyen, hisz lesz olyan, hogy egy szín ismétlődik és nem kell keresni magukon, csak visszaemlékezni…
  22. Egyéb/megjegyzés: Célom az volt még ezzel a játékkal, hogy benti mozgást válasszak, mert mostanában nagyon sokat esik ez eső, ami miatt keveset tudunk kimenni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csékei-Staberecz Éva