JÁTÉKRA FEL!

Riger Tünde: Üdvözöllek Nagyapó!

  1. A játék neve, címe: Üdvözöllek Nagyapó!
  2. A játék pedagógiai célja: A tanyán-, vadon élő állatok nevének illetve tulajdonságainak rögzítése, ismétlése, szorzótábla gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs ilyen
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs szükség semmilyen kellékre
  12. Technikai igény: max. kényelmes vagy sportcipő
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín elrendezése, hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség előkészítésre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: • körbe állnak a résztvevők • a játékvezető is beáll a körbe és elmeséli a kerettörténetet • ismerteti a játékszabályokat • egy próbajáték keretében rögzítik a szabályokat • KERETTÖRTÉNET: A vakáció első napján hazautaztunk a nagyszülőkhöz, rokonokhoz. A nyolc órás úton hazafelé arra gondoltunk, hogy valami vicces, mozgásos módon üdvözöljük egymást. Ezért azt találtam ki, hogy a tavalyi emléket felidézve nevezzünk meg minél több állatot, amelyek a nagyapó gazdaságában élnek. A játék ötletemet nagyapóékkal előzetesen megbeszéltem, így ők, már amikor megérkeztünk ennek tudatába készültek a fogadásunkra. • JÁTÉKSZABÁLY: • álljunk körbe, egymástól legalább fél kartávolságra • egy a gazdaságban élő állatot kell megnevezni és a rá jellemző mozgásformával együtt (pl. nyuszi ugrás) • a játékvezető indítja a játékot és azt mondja: „ X.Y. gyere hozzám négy tyúklépésbe • amikor X.Y. odamegy ahhoz, aki hívta, kezet fognak és beáll mellé • most X.Y. hív valakit magához • a játék addig tart amíg mindenki mindenkit köszönt
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszunk, következmény és versenyhelyzet nélkül! Ebben az esetben a játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve a játékvezető vet véget. És a nagyi sütije. 😉
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkinek nagyon tetszett ez a kis játék, a hosszú út után jól esett egy kis mozgás. A nagyszülők nagyon örültek, hogy az unokák, unokatesók ilyen sok állatra emlékeztek. (Szó került olyan háziállatról is a játék során, amelyek régebben laktak a udvarban.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet úgy is nehezíteni a játékot, hogy egy kis matematikát csempészünk bele. Pl. azt mondom: 7×2 nyuszi ugrással gyere hozzám.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék!
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatom alapján a résztvevőknek tetszett ez a játék ezért a saját óráimon is alkalmazni fogom.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Riger Tünde, (tundepostaja@gmail.com)