JÁTÉKRA FEL!

Papp Judit: Suttogó

  1. A játék neve, címe: Suttogó
  2. A játék pedagógiai célja: Fogalmak, tételek tanulása, ismétlése. Csapatépítés, szórakozás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Feladványkártyák, ruhacsipeszek.
  12. Technikai igény: Állva is játszható, de kényelmesebb, ha mindenki ülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: Az eltervezett témában előzőleg feladványkártyákat kell készíteni. Ha lamináljuk őket, máskor is felhasználhatók.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A két csapat összeállítása valamilyen módszerrel (véletlenszerűen, rájuk bízva, vagy előre meghatározva).
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok leülnek a székekre, az egymás mellett ülők alkotnak egy csapatot. Az utolsó pár játékos elé a játékvezető kitesz annyi ruhacsipeszt, ahány előre elkészített feladványa van – ezek jelzik majd a megszerzett pontokat. Minden körben csak egy csipesz legyen a két sor végén ülő két játékos között, ezért megy a küzdelem. Az asztalfőnél álló játékvezető kitesz az első játékospár elé egy cédulát, rajta egy tanult fogalom, vagy definíció, hosszabb tétel, vagy egy vers egyik sora is lehet. Csak ők ketten nézhetnek a cédulára, majd a mellettük ülő csapattárs fülébe súgják, amit olvastak. Aki megkapta az információt, súgva továbbadja a szomszédjának. Ha az utolsó csapattag is megtudta, felkaphatja a csipeszt. Amelyik csapat utolsó embere hamarabb kapta fel, az hangosan is ki kell, hogy mondja, amit hallott. Övék a pont, ha a kimondott szöveg megegyezik az eredetivel. Ha hibás, a másik csapat utolsó embere javíthatja, és sikeres javítás esetén elrabolhatja a pontot, amit csipesz formájában a ruhájára csíptet. Ezután a következő cédulával folytatódik a játék. Az utolsó játékospár előremegy, a többiek egy-egy székkel hátrébb, így mindenki lesz egyszer első, második, stb.
  18. A játék lezárása: Ha már az összes cédulát felhasználtuk, vagy kicsit megfáradt a játék, akkor megszámoljuk a gyűjtött pontokat és győztes csapatot hirdetünk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat tagjai kaphatnak pl. jópontokat, ha tanóra keretei között játszottunk. Érdemes a játék végén írásos értékelést kérni a résztvevőktől arról, hogy mi tetszett nekik, illetve mit változtatnának a játékon.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Súgás helyett írás: a feladványnak legalább annyi szóból kell állnia, ahány főből egy csapat áll. Most két azonos előkészített lapra van szükség, amelyeken csak a feladvány címe, vagy a kezdő szavai legyenek rajta. (Pl. egy nemrég tanult vers címe, első sora, vagy egy tanult tétel címe.) A két első játékos egyszerre kapja meg a lapokat, a feladatuk pedig az, hogy egy szót hozzáírva továbbadják – a tollal együtt. Minden csapattag hozzá kell, hogy írjon valamit, hogy a végére összeálljon a tétel/vers/stb. Amelyik csapat utolsó játékosa is elkészült, felkaphatja a csipeszt. Felolvassa a csapat alkotását, és ha jó, övék a pont, ha nem, akkor a másik csapat is felolvashatja. Ha jó a megoldásuk, ők kapják a csipeszt. Ha nem, akkor senki nem kap pontot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az írásos változatnál lehetséges, hogy megakad a játék, ha valakinek nem ugrik be a megoldás. Ilyenkor meg lehet engedni egy passzolást, és az illető továbbadhatja a cédulát a következő csapattagnak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egy kör után a csapatok érzékelni fogják, hogy milyen sorrendben érdemes ülni, így azt is meg lehet engedni, hogy változtassanak a leülés sorrendjén. Vigyázni kell rá, hogy az ellenfél játékosok kellő távolságban legyen egymástól ahhoz, hogy a súgást a másik csapat ne hallja. Ez a játék már korábban is létező játékok alapötleteinek felhasználásával készült.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Judit