JÁTÉKRA FEL!

Olasz Bernadett: Repül, repül a madár!

  1. A játék neve, címe: Repül, repül a madár!
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, gyorsaság, empátia, helyes magatartási formákra való nevelés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a hirtelen mozdulataikkal kézfeltartáskor, meg ne üssék a mellettük ülőket. Illetve egy-egy büntető feladatnál, pl.: egy kör futáskor a játékosok körül, el ne essenek!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Megnézem a helyszínt, nincs-e bármilyen akadály, hogy ott körben ülve biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előkészítéséhez nincs szükség a résztvevők bevonására.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő üljön le kör alakban egymástól biztonságosan elhelyezkedve, ne szorosan! Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Felemelem a kezemet és mondom: Repül, repül a madár! Repül, repül a repülő! Repül, repül a pinty! stb. Erre mindenkinek föl kell tartania a kezét. Aki elmulasztja, vagy későn teszi – azt büntetés éri. A játék közben olyan tárgyakat is megnevezek, melyek nem tudnak repülni. Pl.: Repül, repül az asztal! Repül, repül a ló, bivaly stb. Ha valaki ezekre is feltartja a kezét, az büntit kap, pl.: négyet ugráljon egy lábon, vagy fusson egyszer körbe a játékosok (kör) körül. Ha valaki kineveti a társát, az is bünti feladatot kap.
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszunk. A résztvevők visszajelzései alapján (érdekli-e még őket, fáradtak-e, szórt már a figyelmük) vetek véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, tapasztalatokat levonjuk, pl.: ha nem nevetted volna ki a társadat, akkor nem kaptál volna bünti feladatot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Repül, repül a …. helyett: Úszik, úszik a … Mászik, mászik a …
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály ismertetése után egy-két próbajátékot levezetek, a jobb megértés érdekében.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatom szerint az osztályom szereti ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Olasz Bernadett