JÁTÉKRA FEL!

Szűcs Marianna: Csip-csirip

  1. A játék neve, címe: Csip-csirip
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport felfrissítése, szórakoztatás
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 fa fejdísz, 12 madár fejdísz, 1 sál vagy kendő
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A fejdíszek elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ráhangolódás gyanánt a fejdíszeket a gyerekekkel közösen készítjük el.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékhoz szükség van egy önként jelentkezőre, aki fává változik. Feladata, hogy bekötött szemmel ki kell találnia, hogy melyik kismadár szállt az ágai közé.
  17. A játék menete, játékszabályok: • Kiválasztjuk a fát, majd a fejdíszek kiosztása következik. Bekötjük a fa szemét. • A játékosok helyet cserélnek, ezzel is nehezítve a fa dolgát. • Egy közösen mondott mondókával kiszámoljuk a madarat, aki a fára fog szállni. Ki kopog? Mi kopog? Harkály vagyok, kopogok! Nem is tudom mi óta vár rám ez a diófa. • A kiválasztott madár a fa elé lép és három picit koppint a fa vállán, jelezve, hogy megérkezett, majd leguggol. • A fa kéri a madarat: Adj hangot kismadár! • A madárka minél inkább elváltoztatott hangon annyit válaszolhat, hogy: Csip-csirip! • Ha nem sikerül hang alapján beazonosítani, a fa néhány másodpercig megérintheti a leguggolt madarat. • A fának 3 próbálkozási lehetősége van. • Ha kitalálja, hogy ki kopogtatott a vállán, a fa és a madár fejdíszt és helyet cserélnek. • Ha nem sikerül kitalálnia, hogy ki a madárka, akkor ő marad a fa, vagy ha nem szeretne tovább fa lenni, passzolhat, ő is madár lesz és az újabb fát kiszámoljuk. Szél fújja a fákat, letöri az ágat, reccs!
  18. A játék lezárása: –
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek megtarthatják az elkészített fejdíszeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szűcs Marianna