JÁTÉKRA FEL!

Kelemenné Bacsóka Katalin: „Kincsvadászat”

  1. A játék neve, címe: „Kincsvadászat”
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, ügyesség, mozgáskoordináció, figyelem, sportszerűség, együttműködő (kooperatív képesség fejlesztése), kreativitás és becsületesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabályok pontos ismerete, figyelni kell a játékosoknak egymás testi épségére, (a mozgásban lévő fogó a menekülő társát csak finoman érintheti meg, futás közben ne szaladjanak egymásnak, a megszerzett kincset a zsámolyba pontosan bele kell helyezni).
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db. zsámoly, 10 db. kislabda, jelzőmellények.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: terem berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: eszközök bekészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapatkapitány megválasztja a csapattagokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapat elhelyezkedik a tornaterem két térfelén, jelre indulnak, megszerezni a kincseket, amelyek a két alapvonal mögött a zsámolyban vannak elhelyezve, (öt – öt db. kislabda), a játékosoknak úgy kell megszerezni a kincseket, hogy az ellenfél csapattársai futás közben ne tudják megfogni őket. 15 mp – ig tartózkodhatnak a kincsvadászok az alapvonal mögött (ahol a zsámoly van). Egy játékos csak egy kincset vihet magával, amivel a saját térfelére át kell jutnia, és a saját zsámolyába be kell rakni a labdát. Szabályok: a megérintett, megfogott kincsvadásznak ott kell megállnia, ahol megérintették, a kincset vissza kell raknia a ládába, ha van a kezében. Aki 15 mp túl az alapvonal mögött tartózkodik, annak ki kell jönni onnan, büntetést kap, fogoly lesz, és az ellenfél büntetővonalára kell állnia. Saját csapattársát a csapattagok kimenekíthetik. Egyszerre csak egy embert lehet kimenekíteni, ha a társ megfogja a kezét, kézfogással visszajöhetnek a saját térfelükre, ők védettséget élveznek (nem lehet őket megfogni). A védők az alapvonal mögé nem mehetnek be, ahol a zsámoly van, attól négy méterre álhatnak (nem vehetik körbe a zsámolyt). Szabályok ismertetése után próbajáték (a gyerekek számára világosak legyenek a szabályok).
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, amelyik egy adott játékidőn belül több kincset helyezett el a zsámolyban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : Dicséret, taps a győztesnek, egyéni játékosok kiemelése. Fontos a sportszerűség, becsületesség.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Rövidített játékidő, ezzel felgyorsul a játék menete, vagy nem lehet társat menekíteni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok folyamatos ismertetése, ha kell a játék megállítása, szabályok tisztázása. Játékvezetésnél fontos a következetesség.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ha a játék már nem élvezetes, aránytalan erősségű a két csapat teljesítménye, szükség esetén át kell rendezni a csapatokat, hogy kiegyenlített legyen az erőviszony.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kelemenné Bacsóka Katalin