JÁTÉKRA FEL!

Gémné Kovács Anita: Mókusok a házban

  1. A játék neve, címe: Mókusok a házban
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködés fejlesztése, a közös játék öröme
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne lökdösődjenek! Vigyázzanak a guggoló mókusokra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Mókusfaroknal a szalagok.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Teremben játszás esetén szabad helyet biztosítani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A mókusfarkak kiosztásával.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Új játékot ismerünk meg! Szegény kismókusoknak sohasics nyugta, vagy nekik kell költözniük vagy új házat kapnak, vagy mindkettő. Varázsoljunk házat minden kismókus feje fölé! legelőször is alkossunk egy kört és az egymás mellett álló 2 gyerekek, érintse össze a tenyerét és emelje fel a kezét, építsen házat a mókusnak! Költözzön be egy kismókus! Minden házban legyen egy kismókus! Ha azt kiálltom, hogy Költözés! Akkor bizony minden kismókusnak új házba kell költöznie! Tegyünk egy próbát! Ha az kiálltom, hogy Házépítés! a mókusok maradnak a helyükön és új pár épít feléjük házat! Tegyünk egy próbát! Ha azt kiálltom Földrengés! akkor a mókusok és a házak is új helyet keresnek maguknak! Tegyünk egy próbát ismét!
  17. A játék menete, játékszabályok: Két kisiskolás az egymás felől levő kezüket magasban összeérintve egy házat épít, a harmadik diák beáll az összeérintett kezük alá, ő most a mókus, egy személy pedig kimarad. A kimaradt gyermek három parancs közül választhat: költözés, házépítés, földrengés. Költözés: a mókusoknak új házat kell keresniük, el kell hagyniuk a helyüket Házépítéskor a mókusok a helyükön maradnak, azonban a házakat alkotó gyerekeknek egy másik, a helyén maradt mókus fölött új házat kell képezni egy új párral. Földrengéskor, mind a mókusok, mind a házak új helyet keresnek maguknak. Mindig az adhatja ki az utasítást, aki kimaradt.
  18. A játék lezárása: A játéknak 3-4 perc után van vége. Nagyon ügyesek voltak a mókusok és a házikók is, legközelebb szerepcsere lesz, mert mindenki mókus szeretett volna lenni!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Vigyázott mindenki a társa testi épségére? Volt vita ajáték közben? Mi okozta a problémát? Mindenki mókus akart lenni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb körben állni és amikor Költözés! van, egy farkas megpróbálja elkapni a mókusokat, mielőtt a házba beérnek. Ha valakit elkap, akkor szerepcsere!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A fiú-lány párosok közötti együttműködés javítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Probléma eleinte volt, de aztán a játék hevében 3-4. kiálltás után, már nem zarata őket, hogy kivel alkotnak házat, vagy, hogy éppen ki a mókus.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gémné Kovács Anita